Consorţiul Vinci-Aktor va construi tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov

Câştigătorul licitaţiei pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov este consorţiul format din companiile Vinci Concession, Aktor Concession, Vinci Construction Grand Projets şi Aktor, valoarea contractului fiind de 1,5 miliarde euro, a anunţat miercuri ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu.

Urmărește
181 afișări
Imaginea articolului Consorţiul Vinci-Aktor va construi tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov

Consorţiul Vinci-Aktor va construi tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov (Imagine din arhiva Mediafax Foto)

"Consorţiul câştigător pentru autostrada Comarnic-Braşov a fost desemnat cel format din companiile Vinci Concession, Aktor Concession, Vinci Construction Grand Projets şi Aktor, care vor realiza proiectarea şi construcţia spaţiilor comerciale şi întreţinerea de vară şi iarnă", a spus Berceanu, într-o conferinţă de presă.

Acesta este primul contract de construcţie prin concesiune a unui tronson de autostradă. Concesiunea este pe o perioadă de 30 de ani.

Berceanu a declarat că lucrările de construcţie vor începe în 2010 şi vor dura patru ani.

"De aici într-un an sper să înceapă construcţia, care va dura patru ani, astfel că în 2014 să putem circula pe autostradă", a afirmat Berceanu.

Potrivit ministrului, după expirarea contractului de concesiune, statul va avea posibilitatea să prelungească perioada de administrare a autostrăzii, să organizeze o nouă licitaţie sau să preia administrarea la compania de stat.

Asistenţa tehnică pentru acordarea concesiunii a fost furnizată de consorţiul Louis Berger, Credit Invest şi Ţuca Zbârcea şi Asociaţii, valoarea contractului fiind de 3,9 milioane euro.

Prezentă la eveniment, Dana Galben, directorul Direcţiei de Concesiuni din Ministerul Transporturilor, a spus că 80% din terenurile care vor fi expropriate aparţin companiilor de stat Romsilva şi Apele Române şi că statul va plăti firmelor constructoare, după finalizarea lucrărilor, 180 milioane de euro pe an, timp de 26 de ani.

Potrivit lui Galben, motivele pentru care celelalte două consorţii care au depus oferte finale au fost descalificate au fost, printre altele, faptul că lăţimea podurilor nu respecta standardele, numărul spaţiilor comerciale era prea mic, faptul că oferta prevedea ca Ministerul Transporturilor să suporte anumite costuri privind realizarea legăturilor la electricitate şi că perioada de construcţie a fost mai mare faţă de cea stabilită în caietul de sarcini.

Galben a mai precizat că valoarea taxei de utilizare pe tronsonul Comarnic-Braşov, în lungime de 55 kilometri, va fi calculată în primul an după formula 1,75 euro pe axa autovehiculului pe suta de kilometri.

Berceanu a mai spus că Ministerul Transporturilor intenţionează să realizeze prin concesiune şi alte autostrăzi, cum ar fi Piteşti-Sibiu şi centura mare a Capitalei, precum şi unele tronsoane de cale ferată.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici