- Home
- Economic
- CONSTANŢA, (28.08.2014, 18:07)
- Cosmin Vaideanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Constanţa va avea şosea de coastă. Patru firme, la licitaţia pentru primul tronson
Patru firme s-au prezentat la licitaţia pentru primul tronson al şoselei de coastă din Constanţa, autorităţile spunând că etapa de evaluare a proiectelor va dura până la 90 de zile, iar dacă nu vor fi probleme lucrările ar putea începe în primăvara anului viitor.
Urmărește
588 afișări
Constanţa va avea şosea de coastă. Patru firme, la licitaţia pentru primul tronson (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
Viceprimarul municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, a declarat, joi, că etapa de evaluare a proiectelor va dura între 60 şi 90 de zile.
“La licitaţie s-au prezentat patru ofertanţi. În momentul de faţă sunt analizate ofertele din punctul de vedere al eligibilităţii, este prima etapă, iar cei care se vor califica vor merge spre analiza tehnico-economică a documentaţiei propuse pentru implementarea proiectului cu finanţare europeană. Etapa de evaluare va dura probabil între 60 şi 90 de zile, apoi va fi anunţat, dacă există, un câştigător. Urmează un termen legal în care noi aşteptăm eventuale contestaţii, ulterior judecarea acestor contestaţii şi în cele din urmă sper să semnăm un contract de execuţie de lucrări”, a spus Decebal Făgădău.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Avem misiunea să apărăm Democrația în România. Pentru că am trăit în Comunism. Dictatură. Ceaușescu!
-
Donald Trump şi Olaf Scholz au vorbit la telefon. Au convenit că războiul din Ucraina durează „de prea mult timp”
-
Oficial american: Pakistanul dezvoltă rachete care ar putea lovi SUA
-
Preşedinţii Rusiei şi Uzbekistanului au vorbit despre asasinarea generalului rus de către un uzbec
El a menţionat că dacă nu sunt probleme lucrările la primul tronson al şoselei de coastă ar putea începe în primăvară.
Viceprimarul a mai spus că dacă în urma licitaţiei nu va fi desemnat niciun câştigător, atunci nu va mai fi timp pentru organizarea alteia deoarece termenul de implementare al proiectului este până la sfârşitul lui 2015, întrucât este vorba despre un proiect pe fonduri europene.
“Dacă niciun participat la licitaţie nu îndeplineşte condiţiile de calificare, nu este eligibil sau dacă niciun ofertant nu prezintă o ofertă tehnică corespunzătoare implementării proiectului, vom anula această procedură pentru că termenul de implementare al proiectului este maxim 31 decembrie 2015, conform calendarului agreat cu Uniunea Europeană şi nu mai rămâne timp pentru realizarea lucrărilor”, a explicat Decebal Făgădău.
Totuşi, municipalitatea nu renunţă la acest proiect şi va încerca să-l realizeze tot cu fonduri europene în următorul exerciţiu financiar al Uniunii Europene.
Primul tronson al şoselei de coastă, ce va face legătura între Portul Tomis şi Plaja Modern, va avea o lungime de 2,7 kilometri. Întreaga şosea de coastă va avea 11 kilometri şi va face legătura cu staţiunea Mamaia. Şoseaua de coastă, care ar urma să fie construită la nivelul plajei, va avea două benzi, dar va exista şi o zonă pietonală şi una destinată bicicliştilor.
Şoseaua de coastă este un proiect mai vechi al primarului Radu Mazăre care îşi propune să unească astfel centrul vechi al municipiului Constanţa cu staţiunea Mamaia. Investiţia s-a lovit iniţial de refuzul fostului ministru al Mediului Sulfina Barbu care a invocat că legea zonei costiere nu permite să se construiască atât de aproape de apă. De altfel, în 2006, Sulfina Barbu l-a dat în judecată pe Radu Mazăre după ce acesta a declarat că ministrul Mediului "habar nu are" despre ce se întâmplă pe litoral, "după ce a blocat proiectul şoselei de coastă şi după ce a distrus turismul de pe litoral". Ulterior, s-a încercat modificarea legii zonei costiere printr-un amendament adus de mai mulţi deputaţi, între care şi fratele lui Radu Mazăre, amendament care însă nu a trecut.
Valoarea proiectului realizării primului tronson al şoselei de coastă este de 42.572.178,12 lei, din care contribuţia Uniunii Europene reprezintă 33.716.083,66 lei, iar contribuţia beneficiarului 704.843,34 lei. Proiectul a fost semnat la 4 decembrie 2013 şi are ca termen de finalizare 3 iulie 2015.
În luna mai a mai avut loc o licitaţie pentru proiectul şoselei de coastă la care însă nu s-a prezentat niciun ofertant.
Citește pe alephnews.ro: Realitatea Virtuală îți permite să vorbești Napoleon Bonaparte. Experiența imersivă e deschisă la Banca Franței din Paris
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Andreea Antochi, o tânără de 30 de ani, a murit în Secția de Obstetrică cu fiul pe care îl purta în pântece 😢
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe