- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Construcţia podului Calafat-Vidin este "în stare critică" şi în mare întârziere
Proiectul de construcţie a podului peste Dunăre între oraşele Calafat şi Vidin este "în stare critică" şi cu o întârziere foarte mare, de 12-14 luni, cauzată de un management defectuos şi lipsa coordonării între România şi Bulgaria, a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Alexander Tsvetkov.
Proiectul podului Calafat-Vidin este "în stare critică" şi în mare întârziere (Infografic: Lucian Maftei/Mediafax Foto)
"În ultimele trei luni ne-am întâlnit de cel puţin 15 ori cu grupul care execută lucrarea (FCC, din Spania - n.r.), deoarece au prea multe cereri. Totuşi, nu toate aceste cerinţe vor fi îndeplinite", a spus Tsvetkov, citat de Novinite.
Potrivit oficialului bulgar, echipa sa a identificat măsuri de accelerare a proiectului şi a reuşit să devanseze termenul de finalizare cu 3-4 luni.
"Proiectul necesită măsuri rapide, întrucât este finanţat cu fonduri europene prin programul ISPA, care expiră la sfârşitul lui 2010", a afirmat el. Bulgaria a ajuns la o nouă înţelegere şi cu România, a adăugat Tsvetkov.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Centrul Global de Angajament (GEC) din cadrul Departamentului de Stat al SUA, acuzat de republicani că-i cenzurează pe americani, se închide după ce a rămas fără finanțare. Elon Musk l-a catalogat ca fiind „cel mai mare infractor din SUA”
-
Azerbaidjanul „se aşteaptă ca partea rusă să recunoască” doborârea avionului de pasageri
-
Finlanda crede că o navă din flota fantomă a Rusiei a tăiat cablul submarin din Marea Baltică
-
Thailanda se alătură BRICS ca stat partener
România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.
Proiectul beneficiază de finanţare gratuită de 70 milioane euro, prin programul european ISPA.
Podul dintre Calafat şi Vidin va avea o lungime de doi kilometri şi este un element important pentru coridorul european de transport care va laga oraşul german Dresda de Istanbul, Turcia. Dezvoltarea proiectului va costa în total 226 milioane de euro.
În prezent, singurul pod între România şi Bulgaria peste Dunăre leagă oraşele Giurgiu şi Ruse.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO