Constructorii auto ar putea avea în acest an probleme majore în Europa
Constructorii auto s-ar putea confrunta în acest an cu dificultăţi severe în Europa, deoarece turbulenţele economice şi retragerea programelor de înnoire a parcurilor auto riscă să afecteze vânzările, potrivit Wall Street Journal.
Constructorii auto ar putea avea în acest an probleme majore în Europa (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Nivelul ridicat al şomajului şi îngrădirea accesului populaţiei la credite sunt probleme care vor duce la diminuarea vânzărilor auto în Europa. În plus, comercianţii de automobile vor fi afectaţi de faptul că guvernele mai multor state vor retrage curând programele prin care acordă prime la casarea maşinilor vechi pentru cumpărarea unora noi.
Aceste programe reprezintă principalele motoare care stau la baza creşterii vânzărilor în state precum Germania, Franţa, Spania sau Marea Britanie.
Anul 2010 nu va fi, probabil, în nicio privinţă favorabil vânzărilor, a declarat şeful diviziei europene a constructorului auto american General Motors, Nick Reilly. El consideră ca va fi nevoie de cel puţin trei ani pentru ca piaţă să revină la nivelul din 2008, când au fost vândute 17 milioane de maşini.
ULTIMELE ȘTIRI
-
La două zile de la preluarea mandatului, Trump a dat primul interviu din Biroul Oval. Care sunt cele mai importante subiecte discutate de Președinte
-
Trump la Davos: „Iubesc Europa”, dar „am nemulţumiri foarte mari” cu Uniunea Europeană
-
Trump se adresează elitei de afaceri de la Davos: planuri pentru combaterea inflaţiei, reducerea taxelor şi extinderea producţiei de energie
-
Şoc în pieţe. Trump cere Arabiei Saudite să scadă preţul petrolului pentru a pune capăt războiului din Ucraina
Unii producători auto importanţi estimează că piaţa europeană ar putea scădea în 2010 cu două milioane de autovehicule, comparativ cu anul trecut. Vânzările auto din Europa s-au cifrat la 15 milioane de unităţi în perioada ianuarie-noiembrie 2009, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Auto Europeni.
Principalii beneficiari ai programelor de înnoire a parcurilor auto, Volkswagen şi Fiat, vor rămâne cu cea mai mare expunere în faţa problemelor economice, notează Wall Street Journal.
Grupul german este mai diversificat regional, cu o prezenţă solidă în state emergente precum China sau cele din America de Sud. Fiat, însă, se bazează în mare parte pe piaţa braziliană pentru profit.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO