Constructorii români de maşini cer o amânare la plata a 50% din TVA în 2009 şi 2010
Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a cerut guvernului amânarea de la plată a 50% din taxa pe valoarea adăugată (TVA), nu numai pentru acest an, dar şi pentru 2010.
Constructorii români de maşini cer o amânare la plata a 50% din TVA în 2009 şi 2010 (Imagine: Mediafax Foto)
"De exemplu, vrem ca jumătate din TVA-ul aferent lunii martie 2009 să-l plătim în martie 2011 şi am cerut guvernului amânarea de la plată a 50% din TVA şi pentru 2010", a declarat, joi, în conferinţa "Mediafax talks about auto industry", preşedintele ACAROM, Constantin Stroe.
El a precizat că amânarea de la plata a 50% din TVA se referă în primul rând la producătorii de componente care au mari dificultăţi în obţinerea de finanţare.
"Fără ei, nu poate exista o maşină care să meargă pe patru roţi. (...) Decât să se împrumute sute de firme, care nu găsesc soluţii de creditare acum, mai bine statul ar amâna plata TVA. Atenţie, nu cerem scutirea de la plată, cerem amânarea ei (...). Dacă ministrul de Finanţe va analiza cu atenţie această propunere, va ajunge la concluzia că toţi vom avea de câştigat prin aplicarea unei asemenea propuneri", a completat Stroe.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Şefa FMI: Ameninţarea tarifelor impuse de Trump sporeşte incertitudinea economică globală
-
Rusia a început războiul cu o blocadă a porturilor ucrainene la Marea Neagră, dar acum situaţia s-a inversat
-
Câţi bani a produs Arena Naţională în 2024. Au fost 28 de meciuri şi 3 concerte
El a adăugat că asociaţia a mai cerut sprijin pentru IMM-uri, pentru producătorii de componente auto, astfel încât să acceseze mai uşor creditele, dar şi sprijin pentru activitatea de cercetare şi dezvoltare.
"Am încercat să obţinem fonduri pentru inovare în 2007 şi 2008, prin Programul Operaţional Sectorial, însă fără succes", a spus Stroe.
El a mai spus că printre motivele pentru care firmele din industria auto nu au reuşit să obţină fonduri se numără faptul că formatul proiectelor este prea complex, cofinanţarea este scumpă şi induce riscuri, iar garantarea împrumuturilor pentru cofinanţări este neclară.
Potrivit lui Stroe, o bună parte din jucătorii actuali în piaţa auto nu vor mai exista şi după criza financiară.
Citeşte şi:
Fourmont: Suntem pe cale de a omorî piaţa auto românească
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO