Consultant: Afacerile asigurătorilor vor creşte dacă poliţele vor fi adaptate la nevoile clienţilor

Piaţa asigurărilor din România are o pondere modestă în Produsul Intern Brut şi situaţia va rămâne neschimbată dacă asigurătorii nu vor lansa poliţe adaptate cu adevărat nevoilor clienţilor, a declarat miercuri Tudor Moldovan, consultant în asigurări şi fost director general la Generali România.

Urmărește
171 afișări
Imaginea articolului Consultant: Afacerile asigurătorilor vor creşte dacă poliţele vor fi adaptate la nevoile clienţilor

Afacerile asigurătorilor vor creşte dacă poliţele vor fi adaptate la nevoile clienţilor (Imagine: Shutterstock)

"Dacă vă uitaţi la cifrele statistice, ponderea industriei locale a asigurărilor în PIB n-a depăşit niciodată 2%. În ultimii ani s-a tot spus că România are potenţial în industria asigurărilor, un termen care se lasă aşteptat. Situaţia va rămâne neschimbată şi anii următori dacă asigurătorii nu îşi schimbă filozofia de business. Asiguratorii trebuie să înţeleagă nevoile clienţilor. Modelul de business care presupune crearea unor poliţe şi lansarea acestora pe piaţa nu mai este funcţional. Nu mai merge aşa, să crezi că oamenii vor cumpăra orice li se pune pe tarabă", a spus Moldovan, la un seminar dedicat bancassurance-ului.

Potrivit datelor autorităţii de reglementare, gradul de penetrare a asigurărilor în PIB s-a aflat la un nivel maxim, de 1,8%, în 2009.

"Între avansul PIB-ului şi dezvoltarea asigurărilor cred că există un decalaj de timp. De exemplu PIB a crescut în 2013, dar nu cred că această creştere se va reflecta în 2014, ci probabil în 2015, dacă şi în anul 2014 PIB-ul va creşte. Dacă va avea o contracţie atunci efectul din 2013 va fi anulat în 2015", a arătat Moldovan, care a condus Generali România în perioda între 2005 şi 2008, după fusese director executiv în cadrul companiei, responsabil cu businessul de asigurări de viaţă, şi director general adjunct.

El a spus că există o corelaţie între slaba penetrare a asigurărilor şi ce se întâmplă în piaţă cu lupta acerbă pe preţuri.

"După părerea mea există un stoc de companii şi de persoane care se asigură, iar bătălia în piaţă nu este de a creşte penetrarea, de a avea noi clienţi, ci de a lua clientul de la celălalt. Şi atunci cum poţi să faci aceasta? Umbli la preţuri", a spus Moldovan.

Prezent la seminar, directorul general al Eurolife ERB Asigurări de Viaţă, Anita Niţulescu, a afirmat că băncile şi asigurătorii pot avea performanţe şi fructifica potenţialul pieţei de profil prin bancassurance, dar aceasta colaborare depinde de anumite puncte cheie, fără de care nu poate să aibă succes.

"Sper să nu se întâmple şi cu bancassurance-ul aşa cum se spune în sport: «s-a născut talent şi a murit speranţă»", a spus Niţulescu.

Ea a adăugat că una din problemele principale ale bancasurance-ului este lipsa de transparenţă şi cuantificare a tranzacţiilor prin acest canal de distribuţie.

"Nu există cifre, ci doar declaraţii despre cât anume din prime de asigurare sunt subscrise prin canalul bancar. Nu ştim nici cât au câştigat băncile din comisioane de asigurare. Aşadar, nu avem niciun fel de imagine a acestei pieţe. Este nevoie, de asemenea, şi de un cadru legislativ adecavat pentru ca acest canal are o serie de particulărităţi tehnice", a spus reprezentantul Eurolife ERB Asigurări de Viaţă.

Niţulescu a precizat că, la nivelul anului 2013, toate primele companiei au fost subscrise integral prin canalul bancassurance.

Ea a arătat că Eurolife ERB Asigurări de Viaţăa a dezvoltat în 2013, în colaborare cu banca din grup, cinci produse de bancassurance, ceea ce a condus la majorarea numărului de contracte noi cu 400% faţă de 2012.

"Dintre acestea, cel mai performant a fost un produs de economisire pentru copii, pentru care am vândut peste 3.000 de contracte noi în 10 luni, majoritatea noilor clienţi atrasi fiind din afara grupului", a spus Niţulescu.

Conform legislaţiei, termenul bancassurance este definit ca fiind activitatea de intermediere a produselor de asigurări care sunt complementare la produsele instituţiilor de credit şi instituţiilor financiare nebancare, desfăşurată prin reţeaua acestor instituţii.

În 2012, piaţa asigurarilor generale şi de viaţă a crescut cu 5,6%, la 8,26 miliarde de lei. La nivelul anului trecut, datele preliminarii ale autorităţii de reglementare arată că industria de profil a înregistrat subscrieri de 8,24 miliarde de lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici