Consumatorii au continuat să comande online: Piaţa de e-commerce a înregistrat o creştere de 10% în 2021

  • Sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerţului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro, arată un raport GPeC şi ARMO (Asociaţia Română a Magazinelor Online).
  • Astfel, creşterea sectorului e-commerce a fost uşor sub previziunile iniţiale potrivit cărora comenzile online ar fi trebuit să înregistreze o creştere de 15% şi vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la finalul anului 2021.
Urmărește
295 afișări
Imaginea articolului Consumatorii au continuat să comande online: Piaţa de e-commerce a înregistrat o creştere de 10% în 2021

„Unul din motivele pentru care s-a înregistrat o creştere mai lină decât cea estimată iniţial ţine de cantităţile reduse de stocuri de marfă ale majorităţii producătorilor la nivel global care au fost afectaţi de pandemie şi de dificultăţile rezultate pe întrgul lanţ de distribuţie”, arată sursa citată anterior.

De asemenea, sectorul e-commerce românesc a intrat într-o etapă de consolidare în 2019, care a fost amânată de pandemie prin creşterea accelerată a comenzilor online - 30% creştere înregistrată în 2020 comparativ cu 2019. Iar în continuare, această etapă de consolidare şi de creştere este preconizată şi pentru anul în curs.

„E-Commerce-ul românesc este într-o continuă creştere, chiar dacă anul trecut aceasta a fost mai mică faţă de creşterea spectaculoasă de 30% înregistrată în 2020 comparativ cu 2019. Acest lucru ne arată potenţialul de dezvoltare în continuare, într-o piaţă care este încă permisivă şi foarte atractivă atât pentru jucătorii locali, cât şi internaţionali – tot mai multe business-uri online de peste hotare se localizează în România, iar trend-ul va continua şi anul acesta”, a spus Andrei Radu, CEO & Founder al GPeC.

El a adăugat că românii au cheltuit, în medie, aproape 17 milioane de euro în fiecare zi a anului trecut pentru cumpărături online – în creştere de la 15 milioane de euro, media zilnică înregistrată în 2020.  

De asemenea, valoarea de 6,2 miliarde de euro a sectorului e-commerce românesc, la nivelul anului 2021, face referire la toate tranzacţiile generate din România atât către comercianţii autohtoni, precum şi către magazinele online din afara graniţelor ţării şi reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet.

Iar potrivit estimărilor jucătorilor din domeniu, comerţul online românesc va continua etapa de consolidare şi uşoară creştere şi anul acesta, apropiindu-se de valoarea de 7 miliarde de euro la finalul anului 2022.

„Anul 2021 a însemnat pentru comerţul electronic din România o etapă de consolidare şi validare. După o creştere spectaculoasă în 2020 şi, în ciuda tuturor dificultăţilor cu care s-au confruntat comercianţii, fie că vorbim de criza semiconductorilor sau griparea lanţurilor de aprovizionare, 2021 a fost anul în care comerţul electronic s-a extins şi am depăşit pragul de 6 miliarde de euro cifră de afaceri generată de acest sector în România. Sunt convins că există comercianţi care ar fi vândut mult mai mult dacă economia, în ansamblul său, nu s-ar fi confruntat cu aceste obstacole”, a spus Florinel Chiş, Director Executiv ARMO.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici