Consumatorii români preferă în proporţie de 35,3% brandurile autohtone

Consumatorul român este asaltat de o multitudine de branduri fie că este vorba de produse de pe rafturile magazinelor, fie de produse bancare sau chiar de sub butoanele telecomenzii.

Urmărește
170 afișări
Imaginea articolului Consumatorii români preferă în proporţie de 35,3% brandurile autohtone

Consumatorii români preferă în proporţie de 35,3% brandurile autohtone (Sursa: Mediafax Foto)

Consumatorii români sunt în permanenţă fascinaţi de noutate, iar acest lucru face din România o piaţă relativ dificilă pentru producători şi comercianţi. Mai exact, dacă e suficient numele unui brand celebru ca să atragă consumatorul spre un produs, nu e suficient şi ca să păstreze fidelitatea faţă de marca respectivă.

Interesul pentru noutate în dauna fidelităţii faţă de brand defineşte specificul naţional în materie de consum, afirmă pentru BUSINESS Magazin, Alecsandra Fulga, client service manager la compania de cercetare de piaţă Synovate.

Mai departe însă, aviditatea clienţilor faţă de noutate ţine de concurenţa crescândă de pe piaţă, care sileşte brandurile şi producătorii să vină periodic cu oferte noi.

Conform unui studiu Synovate realizat la cererea BUSINESS Magazin, doar 2,5% dintre consumatori aleg să cumpere un produs de marcă fiindcă el aparţine unui brand renumit şi tot 2,5% fiindcă produsul respectiv e durabil în timp.

În schimb, 81% dintre consumatorii chestionaţi iau decizia de a cumpăra un produs de marcă fiindcă îi oferă calitate bună sau cea mai bună calitate posibilă pe piaţă. Conform aceluiaşi studiu consumatorii români preferă în proporţie de 35,3% brandurile autohtone şi doar 9,6% de cele străine, în timp ce 48,2% sunt atraşi de ambele categorii de branduri.

Consumatorul este din ce în ce mai educat, are din ce în ce mai multă informaţie, iar multe lucruri nu mai sunt pentru el doar la nivel de aspiraţie. Din acest punct de vedere, a alege un produs de marcă va coincide de multe ori cu satisfacerea apetitului pentru noutate, iar ştirile de genul "brandul X va ajunge şi pe piaţa romînească" au impact tocmai la genul de consumator pretenţios, atent la calitate, declară pentru numărul din 5 martie al săptămânalului BUSINESS Magazin, Mircea Kivu, sociolog, director general al Institutului de Marketing şi Sondaje (IMAS).

Cele mai spectaculoase eforturi de înnoire le fac televiziunile. "Consumatorul din România se plictiseşte foarte repede. Există în istoria televiziunii de după ’89 puţine formate care au performat constant şi de care publicul să nu se fi plictisit. Publicul va încerca întotdeauna un produs nou dacă acesta este bine comunicat şi dacă se difuzează la o televiziune care are un brand power considerabil", declară Maria Apostol, PR director la Media Pro.

Dacă produsul nu-l satisface, îl va abandona fără ezitare şi se va îndrepta spre ofertele concurenţei.

Tot din BUSINESS Magazin de miercuri 5 martie, cititorii vor afla de la Liliana Solomon, CEO – Vodafone ca, românii au "ars" etapele dezvoltării, fiind acum, cel puţin în ceea ce priveşte comunicaţiile mobile, la un nivel comparabil cu cel al ţărilor occidentale.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici