Terenurile din Bucureşti, situate în zona Lujerului şi aflate în administrarea CF Cotroceni, au suprafeţe de 5.738 de metri pătraţi, 9.741 metri pătraţi, 1.954 de metri pătraţi, respectiv 2.484 de metri pătraţi, preţul de pornire a licitaţiei ridicându-se, pentru fiecare dintre acestea, la 1.606 de euro metrul pătrat, inclusiv TVA, potrivit unui comunicat al Bursei Română de Mărfuri (BRM).
Terenul de 2.497 de metri pătraţi din Ploieşti va fi scos la licitaţie cu un preţ de pornire de 285 de euro metrul pătrat, inclusiv TVA.
CFR doreşte să încaseze pentru cele patru terenuri din Capitală, pe care le vinde separat, o sumă minimă de 31 milioane euro şi 712.000 euro pentru terenul din Ploieşti.
Documentele de înscriere şi ofertele (documentele de participare şi propunerea financiară) vor fi depuse la sediul BRM până pe data de 24 decembrie.
Compania CFR SA, care administrează şi întreţine infrastructura feroviară, anunţa în luna septembrie că va organiza până la jumătatea lunii noiembrie o licitaţie de vânzare a şapte terenuri, cu o suprafaţă totală de 12,7 hectare, pentru colectarea fondurilor necesare plăţii datoriilor către furnizorii de energie electrică.
Compania feroviară estimează că prin vânzarea celor şapte terenuri va obţine 300 milioane de lei (circa 85 milioane euro), reprezentând aproape jumătate din valoarea datoriilor către furnizorii de energie electrică. Potrivit directorului general al CFR SA, Constantin Manea, datoriile companiei către furnizorii de electricitate se ridică la 600 milioane de lei.
Printre suprafeţele anunţate atunci pentru scoaterea la licitaţie se aflau trei terenuri situtae în zona Ploieşti Sud şi un teren amplasat la Ploieşti Crâng, cu o suprafaţă totală de 3,9 hectare, dar şi un teren de circa şapte hectare din zona Cotroceni-Lujerului din Bucureşti, şi două terenuri din zona Basarab, tot din Capitală, cu suprafeţe de 0,7 hectare, respectiv un hectar.
Potrivit Ministerului Transporturilor, CFR SA a ajuns în această situaţie în primul rând din cauza subfinanţării pe o perioadă lungă de timp, dar şi ca urmare a neîncasării sumelor aferente prestaţiilor efectuate către CFR Călători.