- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Contractul de privatizare a Automobile Craiova ar putea fi modificat, la solicitarea CE
Comisia Europeană ar putea ridica o serie de obiecţii la privatizarea Automobile Craiova cu grupul amercian Ford care să impună modificarea anumitor prevederi din contract, dar nu şi anularea tranzacţiei, potrivit preşedintelui Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului, Teodor Atanasiu.
Contractul de privatizare a Automobile Craiova ar putea fi modificat, la solicitarea CE
"Se pare că s-au lămurit lucrurile la Bruxelles şi într-o lună o să primim răspunsul oficial, astfel încât contractul să intre în vigoare imediat ce legea va fi aprobată în Parlament. Înţelegerea noastră cu ei a fost ca în acel interval în care am prelungit valabilitatea contractului (cu 45 de zile, până la 14 martie 2008 - n.r.) să primim răspunsul", a declarat pentru MEDIAFAX Atanasiu.
El se aşteaptă ca răspunsul oficialiilor europeni să fie unul pozitiv, însă nu exclude impunerea unor condiţii din partea Comisiei Europene.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
"Răspunsul va fi unul pozitiv. Probabil vor fi puse câteva condiţii, dar nu de natură să producă rezilierea contractului. Spre exemplu, să se pluseze ceva acolo sau să fie schimbat articolul cutare. Totodată, ei pot să considere că unele dintre prevederi pot conduce la ideea că ar putea fi un ajutor de stat şi că să nu fie ajutor de stat ar trebui mărit preţul cutare cu atât", a explicat şeful AVAS.
Potrivit acestuia, valabilitatea contractului ar putea fi din nou prelungită prin voinţa bilaterală a celor două părţi şi doar dacă există justificare.
"Vom cere Guvernului să solicite Parlamentului să aprobe legea de privatizarea a Automobile Craiova în procedură de urgenţă. Dacă legea nu va fi aprobată până la 14 martie, atunci avem un motiv justificat ca să prelungim valabilitatea contractului. Oricum, cred că în luna aprilie Ford va intra în societate", a continuat Atanasiu.
După finalizarea tranzacţiei reprezentanţii Ford vor trebuie să propună acţionarilor fuziunea firmelor Automobile Craiova, Daewoo Automobile România şi Mecatim Timişoara, care vor fi divizate, ulterior în două societăţi - una în care vor intra doar activele necesare pentru producţia auto, iar cealaltă va avea în componenţă celelalte terenuri şi active.
Preşedintele AVAS consideră că fuziunea celor trei unităţi şi procesul de divizare va dura circa doi ani de zile.
"Am cerut Ford ca în calitatea de acţionar majoritar să propună în AGA fuziunea celor trei entităţi. După aceea, ei să-şi extragă doar activele ce concură la producţia de autoturisme iar activele celelalte din Craiova, Bucuresti, Timişoara şi alte localitati să intre în aceea companie nouă", a explicat Atanasiu.
Statul va decide ulterior metoda de valorificare a companiei nou înfiinţate.
Contractul de privatizare a Automobile Craiova cu grupul Ford a fost semnat în septembrie 2007. Ford a preluat acţiunile deţinute de stat la Automobile Craiova - reprezentând 72,4% din capital - pentru 57 milioane de euro, producătorul american angajându-se la investiţii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii şi la suplimentarea numărului de angajaţi.
În luna octombrie 2007, CE a deschis o investigaţie privind un posibil ajutor de stat acordat Automobile Craiova în procesul de privatizare, astfel că Guvernul a solicitat Parlamentului să suspende discuţiile asupra proiectului de lege pentru privatizarea companiei.
Automobile Craiova deţine, în mod indirect, controlul asupra uzinei auto din Craiova. Compania este unicul acţionar cu drept de vot la Daewoo Automobile România, deţinând 49% din capitalul societăţii. Cealaltă cotă, de 51% din capitalul social, este deţinută chiar de Daewoo Automobile, care însă nu are drept de vot.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO