Contractul pentru Comarnic-Braşov a fost anulat pentru că statul nu a acceptat unele clauze
Contractul de construcţie în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov de către consorţiul Aktor-Vinci a fost anulat pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a condus la imposibilitatea de a obţine finanţare, a anunţat grupul elen Ellaktor.
Contractul pentru Comarnic-Braşov a fost anulat pentru că statul nu a acceptat unele clauze (Imagine din arhiva Mediafax Foto)
Compania de construcţii Aktor, care urma să participe în proiect, este parte a grupului elen Ellaktor.
"Necesitatea anulării contractului a rezultat din faptul că statul român nu a acceptat clauze contractuale a căror aplicare este comună în astfel de contracte în Europa", se arată într-o înştiinţare remisă de grupul elen bursei de la Atena.
În urma deciziei statului român, constructorii nu au mai putut obţine finanţare, se spune în informare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Nicuşor Dan: Bugetul Capitalei scade drastic. Cer parlamentarilor să conteste decizia la CCR
-
Apa "noul aur". Grecia şi Bulgaria la cuţite pe problema apei. Agricultura din nordul Greciei în pericol după ce un acord vechi de decenii prin care Bulgaria a livrat milioane de metrii cubi de apă a expirat
-
Pensia la stat o pierdere? Studiu CFA România: Abia după ce treci de 74 de ani pensia de stat va avea randament pozitiv, adică pensia va fi mai mare decât contribuţiile din timpul vieţii. La 90 de ani randamentul este de 5%
"În consecinţă, nici finanţarea proiectului, nici implementarea Acordului de Concesionare, nu au mai fost posibile", potrivit înştiinţării.
Consorţiul Aktor-Vinci a anunţat, miercuri, că a renunţat la contractul de construcţie în concesiune, în valoare de 1,5 miliarde de euro, a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov prin denunţarea unilaterală. Aktor-Vinci a invocat un articol al contractului potrivit căruia oricare din părţi poate renunţa la contract în termen de 90 de zile de la data semnării acestuia, respectiv 15 ianuarie.
Tronsonul de autostradă avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani, în total 4,8 miliarde de euro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO