Contractul pentru construcţia autostrăzii Suplacu de Barcău - Borş a fost reziliat

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis joi notificarea de reziliere a contractului de proiectare şi execuţie pentru Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borş, parte din Autostrada Braşov - Tg. Mureş - Cluj - Oradea.

Urmărește
775 afișări
Imaginea articolului Contractul pentru construcţia autostrăzii Suplacu de Barcău - Borş a fost reziliat

Contractul pentru construcţia autostrăzii Suplacu de Barcău - Borş a fost reziliat

„Decizia fost luată din cauza întârzierilor înregistrate la lucrările de execuţie. CNAIR a transmis antreprenorului această notificare, care îşi produce efectele integral şi imediat, cu toate consecinţele ce decurg din faptul rezilierii, urmând ca antreprenorul să evacueze şantierul în cel mai scurt timp”, arată CNAIR, într-un comunicat.

De la emiterea Ordinului de începere a lucrărilor, în luna iunie 2015, pentru execuţia lucrărilor aferente autostrăzii Suplacu de Barcău - Borş, CNAIR a solicitat antreprenorului să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale, urmărind în paralel activitatea desfăşurată pe şantier. „Precizăm că, în conformitate cu prevederile contractuale, Compania îşi păstrează dreptul de a încasa penalităţile de întârziere facturate către antreprenor, din Garanţia de Bună Execuţie, în valoare de 75 de milioane de lei, precum şi alte despăgubiri băneşti, pentru acoperirea pagubelor ce derivă din neexecutarea obligaţilor contractuale ale antreprenorului”, se arată în comunicatul CNAIR.

În perioada următoare, Compania va organiza o nouă procedură de atribuire a unui nou contract de achiziţie publică pentru realizarea acestui obiectiv de investiţii.

Într-un interviu pentru MEDIAFAX, directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, a declarat că proiectul autostrăzii Suplacu de Barcău – Borş nu este unul dificil, iar lucrările vor fi scoase la o nouă licitaţie după rezilierea acestui contract. „Proiectul nu ridică probleme, nu are o dificultate tehnică mai mare de medie. Este împărţit în două, un segment pe care a lucrat vechiul constructor Bechtel şi unde există un progres fizic de aproximativ 50%, iar celălalt este complet nou”, a spus şeful CNAIR. Potrivit acestuia, următoarele etape ar fi o expertizare a lucrărilor executate („care nu prea au fost executate”), apoi întocmirea unui caiet de sarcini şi demararea unei noi proceduri de achiziţie.

„Nu vom mai scoate la licitaţie întregul lot de 60 de kilometri, ci o să-l împărţim în două bucăţi. Şi anume bucata unde are un progres fizic destul de mare, pentru că poate fi finalizat într-un termen de 6-8 luni, şi celălalt – Lotul 2 – care este absolut nou. Ne propunem ca până la sfârşitul anului să avem aceste licitaţii”, a spus Cătălin Homor, pentru MEDIAFAX.

La construcţia Suplacu de Barcău-Borş a fost selectat, în luna mai 2015, consorţiul compus din Corsan-Corviam Construccion SA, Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL şi Via Design SRL. Preţul contractului a fost stabilit la 701 milioane de lei fără TVA. Contractul a fost semnat în mai 2015.

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a vizitat acest şantier în septembrie 2016 şi a constatat întârzieri, dar a precizat că nu există impedimente pentru reluarea lucrărilor. „Constructorul nu are niciun impediment pentru efectuarea lucrărilor. Mai mult decât atât, CNADNR a acordat avansul aferent acestui proiect, iar antreprenorul a promis mobilizarea, lucru care nu s-a întâmplat. Stadiul de execuţie pe acest contract este în continuare 0%”, a spus ministrul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici