„Investiţia Ford la Craiova a fost posibilă în urma vizitei pe care am făcut-o în Coreea, a discuţiei pe care a avut-o cu preşedintele coreean, cu ministrul de finanţe coreean, în care am cerut rezolvarea condiţiei fundamentale pentru privatizarea uzinelor de la Craiova, anume asumarea de către statul corean a disputelor pe care eventual le-ar fi avut creditorurii împotriva Daewoo Automobile, care a dat faliment. Până când statul coreean nu şi-a asumat eventuale procese de la creditorii Daewoo Automobile, Ford n-a putut să facă investiţia”, a declarat Traian Băsescu.
El a admis că fostul premier Călin Popescu Tăriceanu a negociat bine, dar a subliniat că prima discuţie cu Ford Jr., în Statele Unite ale Americii, i-a aparţinut şefului statului.
Băsescu a făcut aceste afirmaţii în contextul în care a spus că „axa Washington-Londra-Bucureşti” rămâne cea mai importantă în politica externă a României.