- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (20.04.2016, 19:30)
- Alexandru Moise
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Costescu: Vom avea legătură feroviară, în acest an, între Gara de Nord şi Otopeni şi metrou din 2021
"Metroul va ajunge la Aeroportul Otopeni în 2021, dar până atunci s-a găsit varianta unei legături pe calea feroviară între Gara de Nord şi zona Aeroportului Henri Coandă care va fi funcţională în acest an şi distanţa va fi parcursă în 23 de minute", a anunţat ministrul Transporturilor,Dan Costescu.
Urmărește
2780 afișări
Costescu: Vom avea legătură feroviară, în acest an, între Gara de Nord şi Otopeni şi metrou din 2021
Ministrul Transporturilor a făcut aceste afirmaţii, miercuri, după şedinţa Guvernului, după ce a fost întrebat de mass-media dacă Bucureştiul va fi legat de Aeroportul Otopeni printr-o linie de metrou astfel încât România să îndeplinească cerinţele necesare găzduirii unor meciuri ale Campionatului European de fotbal, în 2020, iar el a negat această posibilitate.
"Aşa cum arată programarea pentru Metrou de anul aceasta, el va fi gata în 2021", a spus Dan Costescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Garda Națională a fost activată în Washington pentru a asigura securitatea alegerilor din 2024
-
Cel mai negru scenariu al alegerilor prezidenţiale din Republica Moldova: „Vor lichida treptat orice instituţie democratică”
-
Alegeri în Republica Moldova: Preoţii din R. Moldova care au călătorit la Moscova, instruiţi să-i asigure lui Stoianoglo voturi
-
MAE: Nouă români rămân dispăruţi în urma inundaţiilor din Spania
În acest context, ministrul a anunţat că a fost găsită o altă variantă, respectiv o cale feroviară care va lega Gara de Nord de zona în care este situat Aeroportul Otopeni.
"După analizările şi reformularea acestui proiect, în calea ferată s-a găsit o variantă pentru a lansa o legătură feroviară cu aeroportul. Cu suma de 220 de milioane se vor face reparaţiile, pe costurile Companiei de Infrastructură, pentru ieşirea din Bucureşti şi se va repara podul de la Mogoşoaia, nu se va mai ocoli până la Chitila şi se va merge direct la aeroport. Asta înseamnă că, din aproape 30 de kilometri, vom avea de făcut doar 22 până la aeroport fără să facem nicio investiţie, fără costuri foarte mari", a spus Costescu.
Potrivit ministrului, după repararea căii de rulare, legătura va funcţiona zilnic, iar distanţa va fi parcursă în 23 de minute, şi nu în 48 de minute cât se face în prezent.
"La data campionatului există varianta de 48 de trenuri pe zi, deci va putea prelua orice vârf de călători venit dinspre aeroport către Gara de Nord", a spus ministrul.
Întrebat de jurnalişti dacă UEFA va accepta această variantă de transport, ministrul a subliniat că aceasta are alte atribuţii.
"Forurile europene stabilesc dimensiunea mingii, a porţii, a terenului. Cu ce ne deplasăm noi, suporterii, acolo e problema noastră(...) Glumim că suntem suporteri, dar cu toată seriozitatea, ei pun restricţia la numărul de călători pe oră/sens", a afirmat Dan Costescu.
Jurnaliştii l-au mai întrebat pe ministrul dacă nu este departe staţia de oprire a trenurilor în raport cu Aeroportul Otopeni, dar acesta a precizat că este o distanţă de 1,5 kilometri care va fi acoperită cu autobuze care vor fi puse la dispoziţia călătorilor de CFR, serviciu regăsit în costul biletului de tren.
Ministrul nu a exclus varianta ca până în 2020 calea ferată să se poată extinde până în staţia comună cu metroul şi le-a sugerat jurnaliştilor să facă "o excursie comună" ca să vadă gara liniei feroviare care, în opinia sa, deşi se află la 1,5 km distanţă de aeroport şi autobuzele vor lăsa călătorii la un sens giratoriu, este staţie pentru Aeroportul Otopeni.
Citeşte şi: Costescu, în problema restricţiilor taxiurilor la Otopeni: Bombele la Bruxelles au venit cu taxiul
Citeşte şi: Aeroportul Henri Coandă, în top 3 aeroporturi europene cu cea mai mare creştere a traficului
Citeşte şi: Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti: 500 de taximetrişti îndeplinesc cerinţele pentru a prelua pasageri de pe Aeroportul Henri Coandă
Citește pe alephnews.ro: Fermele ecologice sunt rezistente în fața inundațiilor și declinului biodiversității
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Citește și: Costescu, în problema restricţiilor taxiurilor la Otopeni: Bombele la Bruxelles au venit cu taxiul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe