Costurile mari cu distribuţia cresc preţul produselor la raft cu circa 15% în România

Preţul produselor la raft din magazinele din România sunt mai mari decât în alte ţări europene cu aproape 15%, din cauza costurilor de distribuţie ridicate de pe piaţa locală, a declarat miercuri preşedintele firmei olandeze de consultanţă în domeniul logistic Archicom, Gerard F.A. Kuijs.

Urmărește
358 afișări
Imaginea articolului Costurile mari cu distribuţia cresc preţul produselor la raft cu circa 15% în România

Costurile mari cu distribuţia cresc preţul produselor la raft cu circa 15% în România (Imagine: Mediafax Foto)

"În România, din preţul la raft al produselor, costul de distribuţie reprezintă 16-20%, în timp ce în alte state din Europa acestea reprezintă doar 4-6%. Această diferenţă vine din faptul că în România reţelele de distribuţie sunt ineficiente, nu sunt foarte bine organizate şi sunt mai scumpe", a spus Kuij, într-un seminar pe teme de logistică şi distribuţie.

El a mai arătat că din această cauză produsele din magazinele româneşti sunt mai scumpe cu 10-15%, faţă de cele din ţări precum Franţa, Germania sau Olanda.

Un alt factor care conduce la creşterea costului de distribuţie şi implicit la preţuri mai mari pe piaţa românească este faptul că majoritatea producătorilor îşi distribuie marfa prin intermediul distribuitorilor şi nu în mod direct.

"Pentru a eficientiza distribuţia şi pentru a reduce costurile trebuie în primul rând să fie micşorat numărul de intermediari dintre producători şi vânzători", a arătat Kuijs.

În opinia sa costurile de distribuţie şi logistică vor putea fi reduse pe o perioadă de 10-15 ani.

Referitor la piaţa de logistică şi distribuţie, reprezentanţii firmelor de profil au punctat o serie de dificultăţi pe piaţa românească, printre care lipsa infrastructurii, costul utilităţilor şi calitatea, dar şi birocraţia.

"De exemplu, în Olanda, pentru produsele importate, cu scopul de a fi exportate, nu plătim TVA, şi este un avantaj pentru noi. Acest sistem ar fi trebuit deja implementat", a adăugat Kuijs.

La rândul său, Danor Ionescu, director de dezvoltare în cadrul grupului Delamode International Logistics, a precizat că dezvoltarea spaţiilor logistice trebuie să se facă după o anumită strategie şi în funcţie de interesele zonelor în care sunt amplasate.

Totodată, operatorii de logistică consideră că evoluţia pieţei de profil din România va fi de două ori mai rapidă decât a celei europene până în acest moment, deoarece există know-how-ul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici