Coty România estimează o creştere de 2-3% a afacerilor în actualul an fiscal, de la 20 mil. dolari

Vânzările Coty România, reprezentanţa companiei americane Coty Cosmetics, ar putea creşte cu 2-3% în actualul an fiscal, iulie 2010- iunie 2011, de la 20 milioane dolari în exerciţiul anterior, a declarat agenţiei MEDIAFAX directorul general al companiei, Răzvan Afenduli.

Urmărește
17 afișări

"Pentru anul fiscal în curs credem că vom avea o creştere uşoară, de 2-3 procente, nu văd premisele să generăm vreo creştere importantă când piaţa e jos", a menţionat Afenduli.

Coty România a înregistrat în primul semestru fiscal, respectiv în perioada iulie-decembrie 2010, vânzări în valoare de 12 milioane de dolari.

În intervalul iulie 2009-iunie 2010 vânzările companiei au stagnat, la circa 20 milioane dolari, iar profitul operaţional înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizări (EBITDA) a crescut cu 7%, la peste un milion de dolari.

"În anul fiscal trecut s-au simţit efectele scăderii puterii de cumpărare şi vânzările companiei au stagnat, însă s-a întâmplat un lucru foarte bun, acela că nu am scăzut, deşi piaţa cosmeticelor a înregistrat o scădere. Cred că am reuşit să obţinem acest rezultat pentru că nu am tăiat agresiv bugetul de marketing, am continuat să promovăm fiecare marcă şi fiecare lansare importantă. Susţinerea mărcii este cu atât mai importantă când perioada este mai dificilă", a spus Afenduli.

Coty investeşte anual aproximativ 15-20% din cifra de afaceri în marketing, potrivit lui Afenduli.

El a adăugat că piaţa de profil a înregistrat în intervalul iulie 2009-iunie 2010 scăderi pe majoritatea segmentelor, printre care apă de toaletă (30%), deodorante (8-9% şi after-shave-uri (10%). Un segment care nu a înregistrat reduceri a fost cel al gelurilor de duş.

Piaţa totală a cosmeticelor din România se ridică la aproximativ 500 milioane de euro, a precizat Răzvan Afenduli.

"Vorbim de o piaţă pe care în afară de luna iunie a anului 2010, când vânzările totale pe retail au avut o creştere pe fondul anunţării creşterii TVA, în toate celelalte luni piaţa de retail a scăzut, ducându-se foarte mult către o scădere de două cifre. Semestrul al doilea din 2010 a fost chinuitor de dificil pentru piaţa cosmeticelor", a spus Afenduli.

El a adăugat că în anul fiscal anterior Coty şi-a optimizat cheltuielile cu distribuţia produselor.

"Ne-am optimizat foarte bine cheltuielile, nu am tăiat niciun salariu, nu avem vreo restructurare, dar nici nu am crescut echipa. Întregul lanţ comercial a fost optimizat la nivel de cheltuieli, de la transporturi, la stocare de marfă, la etichetări de produse, absolut toate cheltuielile de distribuţie le-am tăiat, dar nu am tăiat banii oamenilor", a arătat el.

Coty România are aproximativ 150 de angajaţi.

Directorul general al Coty a adăugat că una dintre principalele probleme întâmpinate pe piaţa de profil a fost reprezentată de întârzierile operatorilor din retailul tradiţional la achitarea facturilor către furnizori.

"S-au înregistrat probleme în retailul tradiţional unde insolvenţele, falimentele, ţepele, au fost constante începând cu 2009. În ultimele şase luni ale anului trecut nu am avut neapărat insolvenţe record, dar ne-am confruntat cu întârzieri mari la plată. Retailul tradiţional a scăzut dintr-o nesiguranţă. De asemenea, preţurile fiind mai mari decât în retailul modern, piaţa s-a polarizat către acesta", a apreciat Afenduli.

Reprezentantul Coty a precizat că şi în retailul modern companiile din industria cosmeticelor au avut probleme anul trecut, din cauza promoţiilor impuse de retaileri.

Afenduli se aşteaptă la o revenire a pieţei de profil în al doilea semestru din 2011.

"Cred că pe partea de consum, primele şase luni din an vor fi cel puţin la fel de dificile ca ultimele din 2010. Orice reviriment al industriei, al exporturilor, orice creştere salarială are nevoie de timp pentru a se face simţită. Dacă ne referim la un scenariu mai optimist putem vorbi de ultimele şase luni ale lui 2011", a spus el.

Coty Cosmetics Romania este prezentă pe piaţa locală din 1997.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici