Creşte costul vieţii în România. Oamenii se aşteaptă să cheltuiască mai mult pentru alimente şi îmbrăcăminte

Când iau decizii de cumpărare, consumatorii din România sunt interesaţi în primul rând de preţ, apoi de cât de sănătos este produsul.

Urmărește
517 afișări
Imaginea articolului Creşte costul vieţii în România. Oamenii se aşteaptă să cheltuiască mai mult pentru alimente şi îmbrăcăminte

Creşte costul vieţii în România. Oamenii se aşteaptă să cheltuiască mai mult pentru alimente şi îmbrăcăminte

Trei sferturi dintre români estimează că în următoarele şase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj (DIY) şi călătorii, reiese din sondajul PwC Voice of Consumer 2024 pentru România.

Unul dintre principalele motive pentru care se aşteaptă să cheltuiască mai mult este inflaţia ridicată, pe care 74% dintre consumatorii din România o percep ca principala ameninţare în următoarele 12 luni.

„În contextul inflaţionist din ultimii ani, preţul rămâne în continuare cel mai important factor în decizia de cumpărare a consumatorilor români, urmat de impactul asupra sănătăţii şi de cât de sustenabil este produsul respectiv. Mai mult, românii sunt mai deschişi la utilizarea tehnologiilor în comparaţie cu omologii lor din Europa Centrală şi de Est şi sunt tot mai atenţi la protejarea datelor personale. Abordând aceste aspecte - de accesibilitate, personalizare, sustenabilitate şi tehnologie -, companiile de retail pot creşte gradul de fidelizare în rândul clienţilor lor, atât de necesar pe o piaţă extrem de competitivă”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener şi Lider Consumer Markets PwC România.

Un raport calitate-preţ mai bun şi ofertele promoţionale sunt caracteristicile cele mai apreciate de către consumatorii români atunci când aleg un produs, dar şi de cei de la nivel global. Astfel, 46%, respectiv 39% din consumatori spun că reducerile, urmate de ofertele promoţionale sunt principalele motive pentru care aleg să schimbe brandul cumpărat.

Totuşi, în pofida presiunii preţurilor, aproximativ 5 din 10 consumatori îşi exprimă intenţia de a cumpăra mai mult produse sustenabile.

Decizia de cumpărare este influenţată în special de reclamele de pe reţelele sociale, arată peste 7 din 10 consumatori români, similar omologilor lor la nivel mondial. Cea mai populară aplicaţie de social media din România rămâne Facebook, în timp ce utilizatorii mai tineri preferă Instagram şi TikTok.

În ceea ce priveşte canalele de vânzare, magazinul fizic rămâne popular, dar şi cele online câştigă teren. Lunar, 36% dintre consumatorii români cumpără din magazinele fizice, dar procente apropiate, însemnând de 29% şi, respectiv, 31%, fac cumpărături online pe PC sau smartphone. Varianta online este aleasă în special pentru achiziţia de tehnologie, mobilier şi produse de lux/designer.

Plata contactless este preferată de 44% dintre consumatorii români, peste nivelul înregistrat în ECE şi la nivel global. Însă doar 28% dintre consumatorii români preferă tehnologia de self checkout, comparativ cu 34% în ECE şi 38% la nivel global. Circa un sfert dintre consumatorii din România şi de la nivel global ar prefera o experienţă de magazin complet automatizată.

La sondajul Voice of Consumer 2024, PwC a chestionat 20.662 de consumatori din 31 de ţări şi teritorii, printre care şi România.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
studiu,
cheltuieli,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici