STUDIU  Criteriile principale la care se uită angajaţii români atunci când aleg un job - studiu

Pachetul salarial, perspectivele de dezvoltare profesională şi flexibilitatea programului sunt principalele criterii după care angajaţii aleg sau păstrează un job. „Creşterea preţurilor, inflaţia şi dinamica pieţei muncii se reflectă asupra priorităţilor angajaţilor români”.

Urmărește
176 afișări
Imaginea articolului Criteriile principale la care se uită angajaţii români atunci când aleg un job - studiu

Principalele criterii la care se uită angajaţii români atunci când aleg un job sunt pachetul salarial, perspectivele de dezvoltare profesională, flexibilitatea programului şi posibilitatea de a lucra online, conform unui sondaj realizat în luna mai de Undelucram.ro în parteneriat cu Sodexo.

Aproximativ un sfert dintre angajaţi au ales actualul job datorită pachetului salarial, 17% au fost motivaţi de perspectivele de promovare şi dezvoltare profesională, 16% au apreciat flexibilitatea programului şi tot 16% posibilitatea de a lucra online. De asemenea, 11% dintre angajaţi au fost atraşi în primul rând de domeniul în care activează compania, iar acelaşi procent de impactul pe care îl are locul de muncă actual. Aproape 10% dintre angajaţi şi-au ales locul de muncă în funcţia de brandul companiei, iar 8% în funcţie de manageri şi colegi.

Chiar dacă cel mai important factor este legat de salariu şi dezvoltare profesională, angajaţii au devenit tot mai atenţi şi la impactul pe care munca lor îl are în societate. Studiul arată că 77% dintre ei se gândesc şi la impactul pe care îl au din rolurile lor în societate, iar pentru 43% dintre angajati, implicarea în societate este echivalentă cu impactul direct al muncii pe care o fac.

„Creşterea preţurilor, inflaţia şi dinamica pieţei muncii se reflectă asupra priorităţilor angajaţilor români. Principalul factor motivant de a alege şi a rămâne la un loc de muncă este pachetul salarial, care este cu atât mai atractiv, cu cât are o ofertă mai competitivă de beneficii extrasalariale. Observăm şi o preocupare importantă a oamenilor faţă de impactul pe care munca lor îl are în societate” a explicat Costin Tudor, fondator şi CEO Undelucram.ro.

În jur de 28% dintre respondenţi şi-ar schimba actualul job dacă ar primi o ofertă care poate include beneficii extrasalariale precum card de masă, vouchere cadou/de vacanţă, sau asigurări, iar 22% dintre salariaţi ar face acest lucru pentru oportunităţi mai bune de promovare sau dezvoltare profesională.

Aproximativ 13% şi-ar schimba locul de muncă pentru unul care oferă mai multă flexibilitate sau unul care are însemnătate pentru ei şi un impact benefic asupra societăţii. În jur de 7% dintre angajaţi ar vrea un alt job din cauza volumului foarte mare de muncă şi pentru a nu mai lucra overtime, 7% ar vrea să devină antreprenori, iar 6% şi-ar dori să aibă un alt manager.

„Angajaţii români vor fi mai motivaţi să rămână la un loc de muncă dacă sunt mulţumiţi de pachetul salarial, însă aspecte precum preocuparea angajatorului pentru starea lor de bine acasă şi la serviciu, echipa cu care lucrează, stabilitatea locului de muncă şi echilibrul între timpul liber şi carieră sunt la fel de relevante. În plus, tot mai mulţi angajaţi pun preţ pe sentimentul că munca are sens pentru ei sau că are un impact pozitiv în societate. Aşadar, dincolo de recompensele financiare, angajaţii au nevoie de un mediu de lucru în care să simtă că munca lor contează, că pot lucra bine în echipă şi că pot avea suficient timp pentru viaţa lor personală”, a declarat Manuel Fernandez Amezaga, Chief Executive Officer la Sodexo Benefits and Rewards Services România & Bulgaria.

Pachetul salarial este principalul aspect care îi determină pe 19% dintre angajaţii români să rămână la un loc de muncă, în timp ce 18% sunt motivaţi de faptul că au un loc de muncă stabil. Pe de altă parte, 17% rămân la acelaşi loc de muncă datorită echipei, iar 16% apreciază faptul că au un echilibru între carieră şi timpul liber. În jur de 11% dintre angajaţi rămân la actualul loc de muncă pentru recunoaşterea pe care o primesc din partea echipei, 9% pentru impactul pe care munca lor îl are în societate, 8% pentru perspectivele de dezvoltare profesională şi tot 8% pentru proiectele în care sunt implicaţi.

La sondaj au participat 2.186 de respondenţi care sunt angajaţi în domenii precum IT, retail, financiar-bancar, Business Process Outsourcing & servicii, telecomunicaţii, producţie bunuri de consum, servicii de sănătate, producţie industrială, HoReCa, producţie-transport hidrocarburi/energie, servicii ştiinţifice/tehnice, construcţii/ imobiliare, media & cultură.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici