- Home
- Economic
- BUCURESTI, (17.12.2019, 11:56)
- Teona Tomoiaga
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Criza Boeing se intensifică: Oprirea producţiei aeronavelor 737 MAX este prima în ultimii 20 de ani
Criza pe care o traversează compania Boeing se adânceşte, după ce a informat, luni, că va suspenda, în ianuarie, producţia aeronavelor 737 MAX, prima mare oprire a liniei de asambalre din ultimii 20 de ani, transmite Reuters.
Urmărește
419 afișări
Sursa FOTO: Profimedia Images
Boeing, care constuieşte aparatul la Seattle, a asigurat că nu va concedia niciunul dintre cei aproximativ 12.000 de angajaţi pe întreaga durată a suspendării producţiei, deşi decizia ar putea afecta aprovizionarea sa la nivel global, dar şi economia SUA.
Decizia îngheţării producţiei vine la câteva zile după ce Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) a refuzat să permită din nou zborurile cu Boeing 737 MAX înainte de 2020.
Autorităţile de reglementare au interzis zborurile cu aceste aeronave din martie, după ce, în urma accidentelor din Indonezia şi Etiopia soldate cu 346 de victime, costurile totale ridicându-se la peste 9 miliarde de dolari.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Ilie Bolojan: Crin Antonescu nu a făcut un pas în spate, a ridicat probleme corecte privind candidatura sa
-
Lasconi afirmă că Ciolacu şi Iohannis se joacă cu democraţia din România: „Antonescu este o marionetă într-un joc pentru păstrarea puterii”
-
Schimbare tactică a ruşilor. Experţii cred că armata lui Putin a rămas fără echipamente
Boeing a continuat să producă aeronave 737 MAX, reducând însă producţia lunară de la 52 de aparate în aprilie la 42.
Decizia de a opri producţia va avea un impact imediat asupra companiilor aeriene, obligându-le să anuleze zboruri sau să închirieze aparate.
Situaţia punctează şi o adâncire a unei crize carecare afectează cel mai rapid vândut aparat de zbor al Boeing la nivel mondial şi ameninţă să afecteze economia Statelor Unite.
Boeing nu a spus cât va dura oprirea producţiei, subliniind că aceasta depinde de FAA. Eforturile anterioare de a prezice când ar putea reveni 737 MAX, după modificările software, au atras un răspuns puternic din partea autorităţii de reglementare din SUA.
FAA a declarat că nu va comenta ceea ce a descris drept o decizie de afaceri a Boeing, dar va continua să lucreze cu autorităţile de reglementare globale pentru a revizui modificările propuse la 737 MAX. „Prima noastră prioritate este siguranţa şi nu am stabilit nicio perioadă pentru când lucrările vor fi finalizate”, a spus agenţia.
Analiştii au spus că oprirea a fost inevitabilă după ce Boeing a fost forţat să-şi abandoneze obiectivul de sfârşit de an pentru revenirea în serviciu. „Nu este o surpriză faptul că nu continuă să producă avioane care nu au un rost”, a declarat Adam Pilarski, vicepreşedinte senior la compania de consultanţa AVITAS cu sediul în Virginia.
Boeing nu a spus ce impact financiar suplimentar ar avea oprirea 737 MAX, înainte de rezultatele anuale care vor fi comunicate în ianuarie.
Un purtător de cuvânt a spus că va continua producţia unui derivat militar din 737, avionul de supraveghere maritimă P-8.
Acţiunile lui Boeing au închis în scădere cu 4% luni. Acţiunile Spirit AeroSystems Holdings Inc, cel mai mare furnizor al său, au scăzut cu 2%.
Analiştii au evidenţiat faptul că şi General Electric Co, Safran şi Senior Plc, dar şi alţi furnizori, ar putea suferi perturbări. GE şi Safran co-produc motoare pentru 737 MAX.
Companiile aeriene cu avioane 737 MAX sau care au făcut comenzi se confruntă, de asemenea, cu un plus de incertitudine după ce deja şi-au redus programele de zbor şi marchează întârzieri ale planurilor de creştere.
Southwest Airlines, cel mai mare client 737 MAX, a declarat săptămâna trecută că a ajuns la un acord de compensare cu Boeing pentru o parte dintr-o sumă de 830 de milioane de dolari prevăzuţi ca venituri operaţionale în 2019, în urma opririi de la zbor a aparatelor.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Europei Centrale și de Est îi lipsește infrastructura de încărcare pentru EV-uri. Bogdan Alecu: „Soluția pentru cei cu mașini electrice este să stea acasă și să aibă panouri fotovoltaice”
Citește pe www.zf.ro: Dragoş Damian, Terapia Cluj: No, amu gata! Gata cu văicăreala, cu bocetele şi cu plânsetele! Sunteţi oameni de afaceri puternici, va faceţi de ruşine! Hai, la muncă în 2025, avem multă treabă!
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Crin Antonescu își suspendă candidatura la prezidențiale și acuză Coaliția PSD-PNL-UDMR că l-a lăsat „singur în campanie”
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Ce trebuie să faci ca să ai succes în 2025? Un psihoterapeut a dezvăluit cinci lucruri pe care le poţi face în orice perioadă a anului. De ce nu funcţionează dorinţe precum „să pierd 5 kilograme” sau „să economisesc 10.000 de lei”
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe