Criza Boeing se intensifică: Oprirea producţiei aeronavelor 737 MAX este prima în ultimii 20 de ani

Criza pe care o traversează compania Boeing se adânceşte, după ce a informat, luni, că va suspenda, în ianuarie, producţia aeronavelor 737 MAX, prima mare oprire a liniei de asambalre din ultimii 20 de ani, transmite Reuters.

Urmărește
419 afișări
Imaginea articolului Criza Boeing se intensifică: Oprirea producţiei aeronavelor 737 MAX este prima în ultimii 20 de ani

Sursa FOTO: Profimedia Images

Boeing, care constuieşte aparatul la Seattle, a asigurat că nu va concedia niciunul dintre cei aproximativ 12.000 de angajaţi pe întreaga durată a suspendării producţiei, deşi decizia ar putea afecta aprovizionarea sa la nivel global, dar şi economia SUA.

Decizia îngheţării producţiei vine la câteva zile după ce Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) a refuzat să permită din nou zborurile cu Boeing 737 MAX înainte de 2020.

Autorităţile de reglementare au interzis zborurile cu aceste aeronave din martie, după ce, în urma accidentelor din Indonezia şi Etiopia soldate cu 346 de victime, costurile totale ridicându-se la peste 9 miliarde de dolari.

Boeing a continuat să producă aeronave 737 MAX, reducând însă producţia lunară de la 52 de aparate în aprilie la 42.

Decizia de a opri producţia va avea un impact imediat asupra companiilor aeriene, obligându-le să anuleze zboruri sau să închirieze aparate.

Situaţia punctează şi o adâncire a unei crize carecare afectează cel mai rapid vândut aparat de zbor al Boeing la nivel mondial şi ameninţă să afecteze economia Statelor Unite.

Boeing nu a spus cât va dura oprirea producţiei, subliniind că aceasta depinde de FAA. Eforturile anterioare de a prezice când ar putea reveni 737 MAX, după modificările software, au atras un răspuns puternic din partea autorităţii de reglementare din SUA.

FAA a declarat că nu va comenta ceea ce a descris drept o decizie de afaceri a Boeing, dar va continua să lucreze cu autorităţile de reglementare globale pentru a revizui modificările propuse la 737 MAX. „Prima noastră prioritate este siguranţa şi nu am stabilit nicio perioadă pentru când lucrările vor fi finalizate”, a spus agenţia.

Analiştii au spus că oprirea a fost inevitabilă după ce Boeing a fost forţat să-şi abandoneze obiectivul de sfârşit de an pentru revenirea în serviciu. „Nu este o surpriză faptul că nu continuă să producă avioane care nu au un rost”, a declarat Adam Pilarski, vicepreşedinte senior la compania de consultanţa AVITAS cu sediul în Virginia.

Boeing nu a spus ce impact financiar suplimentar ar avea oprirea 737 MAX, înainte de rezultatele anuale care vor fi comunicate în ianuarie.

Un purtător de cuvânt a spus că va continua producţia unui derivat militar din 737, avionul de supraveghere maritimă P-8.

Acţiunile lui Boeing au închis în scădere cu 4% luni. Acţiunile Spirit AeroSystems Holdings Inc, cel mai mare furnizor al său, au scăzut cu 2%.

Analiştii au evidenţiat faptul că şi General Electric Co, Safran şi Senior Plc, dar şi alţi furnizori, ar putea suferi perturbări. GE şi Safran co-produc motoare pentru 737 MAX.

Companiile aeriene cu avioane 737 MAX sau care au făcut comenzi se confruntă, de asemenea, cu un plus de incertitudine după ce deja şi-au redus programele de zbor şi marchează întârzieri ale planurilor de creştere.

Southwest Airlines, cel mai mare client 737 MAX, a declarat săptămâna trecută că a ajuns la un acord de compensare cu Boeing pentru o parte dintr-o sumă de 830 de milioane de dolari prevăzuţi ca venituri operaţionale în 2019, în urma opririi de la zbor a aparatelor.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
boeing,
737 max,
angajati

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici