Criza componentelor electronice loveşte industria auto globală. Fabrica Dacia şi-ar putea adapta producţia

  • Criza componentelor electronice loveşte în plin industria auto globală. Analiştii estimează că pierderile ar putea ajunge la 2,5 miliarde de dolari.
  • Dacia şi-ar putea adapta producţia din februarie pentru a gestiona această criză, anunţă Ziarul Financiar.
Urmărește
2864 afișări
Imaginea articolului Criza componentelor electronice loveşte industria auto globală. Fabrica Dacia şi-ar putea adapta producţia

Criza componentelor electronice loveşte industria auto globală. Fabrica Dacia şi-ar putea adapta producţia

Penuria de semiconductoare la nivel global ar putea reduce producţia Ford cu până la 20% în primul trimestru, ceea ce ilustrează cât de profund a afectat industria criza chip-urilor, scrie WSJ.

Ford a anunţat joi că producţia de camioane F-150, cel mai bine vândut vehicul din State şi cel mai profitabil pentru companie, va fi redusă, la numai o zi după ce a confirmat că output-ul de mai multe vehicule utilitare a fost afectat puternic. Pierderile de vehciule la nivel global în primul şi al doilea trimestru ar putea avea un impact de până la 2,5 miliarde de dolari asupra industriei auto în acest an.

Aceste noi probleme marchează o amplificare semnificativă a crizei din piaţa chip-urilor. Majoritatea marilor producători auto au fost obligaţi să reducă producţia, la fel şi producătorii de electronice.

Scăderea vine după ce producătorii încearcă încă să îşi revină după carantina din primăvară, în condiţiile în care cererea a crescut semnificativ datorită accelerării muncii de acasă şi a adopţiei de tehnologie.

Lipsa componentelor electronice din piaţa auto mondială ar putea reduce producţia de autoturisme şi din România, în condiţiile în care furnizorii nu pot livra cantităţile cerute de producători.

„În cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producţia industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiţi furnizori. Echipele Grupului, Supply Chain şi Achiziţii sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto“, au declarat reprezentanţii Direcţiei de Comunicare a Grupului Renault în România, care deţine uzina Dacia de la Mioveni.

Ford a oprit timp de o lună de zile, până în data de 19 februarie producţia de la uzina din Saarlouis, Germania, unde produce modelul Ford Focus, din cauza problemei cipurilor, iar anterior a închis o uzină de SUV-uri din Statele Unite pe fondul lipsei de componente electronice.

Şi Volkswagen are probleme similare, iar potrivit Automotive News Europe constructorul ar putea cere daune celor de la Bosch şi Continental după ce constructorul a fost forţat să reducă producţia din cauza lipsei componentelor electronice. Pe lângă acestea, uzinele Daimler şi Audi sunt afectate în Germania.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici