Criza Covid: Vânzările de parfumuri ar putea scădea cu 14% în acest an / „Românii sunt unii dintre cei mai mari consumatori de parfumerie de lux din lume”

  • Specialiştii prognozează pentru 2020 o scădere de 14% a vânzărilor de parfumuri, din cauza crizei
  • Aceştia spun că epidemia i-a făcut pe consumatori să fie mai precauţi în cumpărături
  • Estimările iniţiale preconizau o creştere de 4% pentru 2020
  • Românii cheltuie anual aproape 1,5 miliarde lei pe parfumuri, conform Ziarului Financiar
  • Piaţa totală de produse cosmetice şi de îngrijire a ajuns la circa 5 miliarde lei în 2019
Urmărește
402 afișări

Dacă ai un stil de viaţă sănătos, eşti activ profesional şi te simţi mai bine în pielea ta după ce te parfumezi, te încadrezi în segmentul consumatorilor de parfumerie de lux. O spune Bogdan Vlad, fondator şi CEO Testament, producător de parfumuri prezent atât pe piaţa locală şi europeană, cât şi în America şi Asia. Antreprenorul spune că, în prima lună de criză, s-a confruntat cu o scădere de 80% a vânzărilor de parfumuri premium. În cele trei luni de pandemie, declinul vânzărilor a ajuns la 40%. Bogdan crede însă că atât piaţa parfumurilor high-end, dar şi cea mass-market, îşi va reveni puternic la începutul anului viitor.

Este adevărat că a existat o scădere temporară a vânzărilor de parfumuri şi produse cosmetice în primele luni de pandemie, în principal din cauza închiderii magazinelor fizice dar şi a stării de teamă generată de această boală. Acest fapt, combinat cu turismul inexistent, deoarece oamenii tind să cumpere cu 10% mai multe parfumuri şi produse cosmetice în timpul călătoriilor, vor avea un impact negativ sau cel mai bine neutru asupra majorităţii segmentelor pieţei cosmetice în general. Oamenii nu au încetat să-şi cumpere parfumurile şi produsele cosmetice preferate, ci au schimbat pur şi simplu canalul de cumpărare din comerţul cu amănuntul în comerţul electronic. Am văzut o creştere de peste 100% a achiziţiilor online de parfumuri şi produse cosmetice în România”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Zbyněk Kocián, CEO Notino, retailer online de parfumuri şi cosmetice

Liniile de de producţie pe partea de parfumerie de lux, pe partea de nişă, cât şi cele de mass-market au fost forţate practice de instituţiile statului să producă dezinfectanţi. Românii sunt unii dintre cei mai mari consumatori de parfumerie de lux din lume. Casele de nişă mari au în obiectiv România ca una dintre primele ţări în care deschid”, spune Bogdan Vlad, CEO Testament.

 

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici