Criza va duce la disponibilizări în România

Companiile româneşti îşi revizuiesc structura costurilor şi a personalului şi vor realiza disponibilizări ca urmare a crizei financiare internaţionale, dar pentru unele firme, mai ales pentru cele care ocupă poziţii de lider pe piaţă, situaţia ar putea crea noi oportunităţi, cred oamenii de afaceri.

Urmărește
66 afișări
Imaginea articolului Criza va duce la disponibilizări în România

Criza va duce la disponibilizări în România (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Liderii de piaţă vor reuşi să treacă de această criză. Firmele medii şi mici vor fi însă cele mai afectate. Cert este că toată lumea îşi revizuieşte structura costurilor şi structura personalului, şi astfel vom avea şi disponibilizări. Şomajul nu este însă un lucru rău, companiile vor avea o bază de selecţie mai mare a personalului. Şi de când nu s-a mai vorbit în ţara asta de şomaj?", a declarat, luni, Dragoş Dinu, consultant în cadrul companiei farmaceutice A&D Pharma, la prezentarea primei ediţii a catalogului Who'S Who in Business Romania 2008 - Cei mai importanţi 1.000 de oameni din Business realizat de Ziarul Financiar.

Dinu a arătat că sunt companii care se gândesc la restructurări, pe fondul reducerii vânzărilor în anumite domenii.

"Trebuie să ne recalibrăm aşteptările. Am intrat în contact cu mai mulţi oameni de afaceri şi sunt companii care se gândesc la restructurare. Dacă scad vânzările de automobile, vor fi dealeri de maşini din România care vor fi afectaţi, la fel şi în imobiliare, iar această situaţie se poate întâmpla în mai multe domenii", a afirmat Dinu.

Criza financiară este considerată de oamenii de afaceri prezenţi la lansarea catalogului ca o oportunitate pentru companiile puternice şi o modalitate de selecţie a firmelor de pe piaţă, de care o parte dintre antreprenorii români nu sunt însă conştienţi.

"Criza este o oportunitate, va cerne antreprenorii proaspeţi de pe piaţă. În criza care urmează se vor naşte companiile româneşti de mâine. Există însă o dulce inconştienţă a mediului de afaceri românesc, având în vedere migraţiile de middle management către antreprenoriat fără a avea măcar un plan de business, fără a face o anticipare a clienţilor pe care îi vor avea, iar eşecul va fi foarte rapid. Criza va face o selecţie a acestor antreprenori", a spus, Mihai Ghyka, fost CEO al producătorului de bere InBev România.

El a arătat că firmele bine pregătite câştigă din criză, mai mult decât în condiţii de creştere economică.

"Îmi pare rău că nu prind această criză în poziţia de CEO. În '98-'99, când a avut loc o situaţie asemănătoare, compania pe care am condus-o a câştigat cel mai mult la cota de piaţă. În condiţii de creştere economică, când resursele sunt limitate, este mai greu pentru o companie să aibă acelaşi ritm de avans", a spus Ghyka.

Catalogul Who'S Who in Business Romania 2008 - Cei mai importanţi 1.000 de oameni din Business realizat de Ziarul Financiar cuprinde executivi de top din cele mai importante industrii ale economiei, precum şi antreprenori români şi consultanţi, care acum consiliază cei mai puternici jucători din economie.

Oamenii de afaceri cuprinşi în catalog conduc cele mai mari afaceri din România, deţin primele trei sau cinci poziţii cheie în marile companii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici