"La sfârşitul lui 2008 am atins un volum al stocurilor echivalent cu cel de la finele anului 2007, ceea ce, în situaţia dificilă cu care ne confruntăm, este un succes", a spus Pelata.
Totodată, oficialul Renault a apreciat că intenţia autorităţilor franceze de a oferi cumpărătorilor de maşini noi prime la casarea autovehiculelor vechi, parte a unui program mai larg pentru sprijinirea industriei auto, ar putea susţine o creştere de 5-10% a pieţei auto franceze în 2009.
În comparaţie cu grupurile concurente din SUA, situaţia Renault este mai bună, a adăugat Pelata.
"General Motors, Ford şi Chrysler sunt grav bolnavi, (…) iar noi nu", a spus el.
Renault a anunţat, în noiembrie, reducerea producţiei pentru a aduce stocurile de maşini la nivelul celor de la sfârşitul anului 2007, după ce vânzările grupului au înregistrat scăderi semnificative.
În plus, grupul francez a apelat la întreruperea producţiei la mai multe uzine din Europa, între care şi Dacia Piteşti.
Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) a anunţat că vânzările de autovehicule noi au scăzut, în luna decembrie, cu 15,9%, la 185.103 unităţi, în timp ce în 2008 au coborât cu 0,6%, la 2.510.564 unităţi, faţă de anul precedent.
Vânzările PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producător auto francez, au coborât cu 0,9% în ultima lună din 2008, în timp ce Renault a înregistrat o scădere de 19,9%.