- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (21.03.2019, 02:00)
- Alina Botezatu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cuc mai introduce un criteriu de evaluare pentru constructori: Plata subcontractorilor români
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a dat, miercuri seara, mai multe detalii despre cum intenţionează să finalizese proiectele de infrastructură, de toate tipurile, propuse pentru acest an.
Urmărește
317 afișări
Cuc mai introduce un criteriu de evaluare pentru constructori: Plata subcontractorilor români
„Ştiţi ce le-am cerut constructorilor de pe şantiere, inclusiv săptămâna trecută, când am fost pe calea ferată, pe şantiere: dacă până acum vă evaluam din punct de vedere al calităţii şi al timpului, mai introduc un criteriu - plata subcontractorilor români, pentru că avem constructori care vin în România, deşi le dăm avansuri, bani pe achiziţia de materiale, se duc, iau subcontractori români şi uită să îi mai plătească la timp şi ne trezim că avem o problemă cu industria construcţiilor din România. Mi-am dorit, în momentul în care am scos toate proiectele, să creez o predictibilitate pe piaţa construcţiilor din România, aparte de absorbţia fondurilor, ca oamenii să ştie: avem de lucru, de-acum cinci ani, pe proiectele alea, alea, alea. Asta le-am spus unor antreprenori, asupra cărora am primit anumite sesizări, că nu plătesc subcontractorii români”, a afirmat Răzvan Cuc, miercuri seara, într-o emisiune la TVR 1.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Cu ce variante merg PSD şi PNL la consultările de la Cotroceni
-
Războiul din Ucraina. Rusia anunţă că a doborât 42 de drone ucrainene în timpul nopţii
Ministrul Transporturilor a menţionat că, în momentul în care participă la licitaţie, firmele de construcţii vizate de sesizări au nişte subcontractori declaraţi, iar ulterior iau şi alţi subcontractori. „Ei trebuie să înţeleagă că, atât timp cât statul român îi plăteşte, ei trebuie să plătească subcontractorii”, a adăugat Cuc.
Oficialul de la Transporturi a mai spus că vrea să dau o ordonanţă de modificare a autorizaţiilor.
„Domnul Neaga şi-a asumat, la începutul acestui an, un număr de 180 de kilometri (de autostradă - n.red.), dar mi-a spus că are nevoie de sprijinul meu total să modific legislaţia şi să-i dau pârghiile necesare. Poate mai reziliem un contract, acolo unde nu lucrează, că nu o să stau după un constructor căruia îi zic o dată, îi zic de două ori să se mobilizeze şi nu se mobilizează. (...) Cei care dorm îi lăsăm să doarmă”, a mai spus Cuc.
Ministrul Transporturilor l-a apărat, miercuri seara, pe Narcis Neaga. „Nu mai spuneţi aşa. Este un om care are experienţă în domeniu şi se va mobiliza corespunzător”, a reacţionat Răzvan Cuc, când moderatorul emisiunii de la TVR 1 a spus „eternul domn Neaga”.
„Acum avem alt aplomb, când ştim că avem o legislaţie favorabilă, pe care ştim că am modificat-o şi ştim că putem semna contractele fără contestaţii”, a mai spus Cuc.
Acesta a dat drept exemplu negativ Centura Bucureşti, care a fost scoasă la licitaţie pe trei secţiuni – pentru una dintre secţiuni, MT a semnat, acum două săptămâni, contractul de proiectare şi execuţia, iar celelalte două sunt în contestate, conform ministrului de resort.
„Tocmai de asta am modificat legea achiziţiilor, ca să putem semna după 30 de zile, după primul termen de la CNSC, contractul de proiectare şi execuţie. După aceea se poate duce în instanţă constructorul şi să conteste cât vrea el, dar noi ne apucăm de obiectiv să îl conteste cât vrea el. Noi nu mai putem să stăm după contestatarii aceştia de meserie care vin să blocheze licitaţiile după bunul plac. Fie că sunt parte integrantă şi participă la licitaţie, fie că vin din afară să conteste neparticipând”, a explicat Cuc.
Această centură, care are profil de autostradă, are o lungime de 51 de kilometri, din care a fost semnat lotul 2, cu o lungime de 16 kilometri, potrivit sursei citate. „Dacă celelalte două proiecte nu erau contestate şi le semnam în acelaşi timp, aveau o durată de 9 luni proiectare, 24 de luni execuţie, adică ne ducem până în 2021, dar nu este o construcţie grea. Mă bucur că a venit o firmă nouă şi a luat contractul, o firmă din Turcia”, a adăugat Cuc.
Pe infrastructură, în prezent, sunt deschise şapte şantiere: Sebeş-Turda - loturile 1 şi 2, Lugoj-Deva - secţiunile 3 şi 4, Centura Bacăului, Câmpia Turzii - Cheţani, Iernut - Cheţani şi „Urmează să deschidem pe şantierele Piteşti - Craiova, pe secţiunile 1 şi 2. La Comarnic - Braşov se lucrează la Comisia Naţională de Prognoză, vor fi finanţate ppp-uri (proiecte public-private - n.red.). Luni, am semnat proiectul de hotărâre pentru autostrada Marii Unire, secţiunea de la Târgu Neamţ la Iaşi”, a detaliat Cuc.
În plus, metroul din drumul Taberei va fi finalizat în octombrie 2019, singura problemă fiind sistemul de automatizare, care a fost contestat. „Norocul nostru este că am chemat, la un moment dat, la discuţie, firmele care l-au contestat şi iată că am ajuns la un consens. Nu am pus presiune, că se înţelege altceva. Eu, ca ministru, nu pot să mai stau tot timpul la cheremul unora, care se ceartă pe diferite probleme şi fac bani în România. În momentul acela, trebuie cineva să cedeze şi să lăsăm să meargă proiectul mai departe”, a susţinut Cuc.
Finanţarea nu ar trebui să fie o problemă, din perspectiva oficialului de la Transporturi.
„Fonduri exisită, sunt fonduri de la Uniunea Europeană şi pe care noi le accesăm. Dacă ne uităm pe absobţia pe care o avem pe minister, este de 20%, după doi ani, pe Programul Operaţional de Infrastructură Mare, ceea ce este foarte bine. Avem proiecte lansate de 3 miliarde (de euro – n.red.)”, a mai afirmat Răzvan Cuc.
Pe lângă fonduri europene, există bani alocaţi de la bugetul de stat, a mai susţinut ministrul Transporturilor.
„Avem bani foarte mulţi pentru infrastructura feroviară, aparte de proiectele mari. Avem 350 de milioane ca CFR să înceapă să lucreze în regie proprie. Le-am spus celor de la CFR, în momentul în care avem bugetul aprobat, să aveţi şi caietele de sarcini pregătite, nu mi le pregătiţi la două luni, că lumea nu mai are răbdare. Ştiţi care este problema? Că nu mai am nici eu răbdare”, a mai spus Cuc.
În plus, ministrul Transporturilor a menţionat că a primit sprijin şi din partea ministerului Mediului pentru exproprieri.
Citeşte şi: Cuc: Anul acesta, 150 kilometri de cale ferată modernizaţi pe Coridorul IV/ Cumpărăm trenuri noi
Citeşte şi: Ministrul Transporturilor: Vom avea un nou Consiliu de Administraţie la Tarom în seara aceasta, un nou director joi
Citește pe alephnews.ro: Care sunt cele 16 povești care influențează fizica și astronomia în 2024
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: Ministrul Transporturilor, ULTIMATUM pentru constructorul Lotului 2 al autostrăzii Sebeş-Turda: Nu mai aştept promisiuni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Moment istoric pentru NASA: Sonda Parker va ajunge la o distanță record de 6,2 milioane kilometri, chiar în Ajunul Crăciunului
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe