Cum arată cele mai importante zece şantiere de autostrăzi în prag de iarnă

Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din România au înaintat cu 0 până la 16% în perioada 1 septembrie - 31 octombrie 2011, arată datele Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, transmise la solicitarea Ziarului Financiar. ZF monitorizează o dată la două luni evoluţia celor mai importante zece şantiere de autostrăzi din România.

Urmărește
473 afișări
Imaginea articolului Cum arată cele mai importante zece şantiere de autostrăzi în prag de iarnă

Cum arată cele mai importante zece şantiere de autostrăzi în prag de iarnă (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

În perioada 1 septembrie-31octombrie, cel mai mult a avansat centura Aradului la standard de autostradă, care a crescut cu 16%. Astfel, în prezent această şosea este finalizată în proporţie de 71%, şi deşi aceste procente nu spun prea multe, se poate aproxima că 8,7 din cei 12,3 kilometri ai centurii Aradului sunt finalizaţi. Întregul tronson este prevăzut să fie gata în primul semestru din 2012.

Recordul negativ este înregistrat de tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, unde lucrările în continuare au stagnat, în condiţiile în care în 2011 nu au fost alocate fonduri pentru continuarea lucrărilor.

În medie, cele zece şantiere de autostrăzi sunt finalizate în proporţie de doar 57%, deşi cea mai mare parte a acestora sunt lucrări începute în anii 2007-2008 şi doar două sunt tronsoane demarate în 2011.

La solicitarea ZF, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a transmis progresele realizate de constructori până la finalul lunii octombrie pe fiecare din cele zece şantiere de autostrăzi (Arad-Timişoara, centura Aradului, Cernavodă-Medgidia, Medgidia-Constanţa, centura Constanţei, Bucureşti-Moara Vlăsiei, Moara Vlăsiei-Ploieşti, Suplacu de Barcău-Borş, Nădlac-Arad, Deva-Orăştie).

Tronsonul care a recuperat cel mai mult în lunie septembrie şi octombrie este centura la standard de autostradă a municipiului Arad, care a avansat cu 16%, până la un stadiu de execuţie de 71%. "Termenul estimativ de finalizare integrală a lucrărilor pe centura Arad este primul semestru din 2012", a declarat Daniela Drăghia, director general al CNADNR.

La polul opus, lucrările la şoseaua Suplacu de Barcău-Borş nu au înregistrat niciun avans, în condiţiile în care pentru anul acesta nu sunt prevăzute fonduri de la Ministerul Transporturilor care să asigure continuarea lucrărilor. Cu toate acestea, în noiembrie anul viitor urmează să fie inaugurat un tronson de 17 km din totalul de 64 ai autostrăzii, recepţia finală urmând să se facă în 2013, potrivit CNADNR.

Vezi cum arată cele mai importante zece şantiere de autostrăzi în prag de iarnă pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici