- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cum fac băncile americane milioane din vânzarea creditelor auto pe care clienţii nu le pot rambursa
Creditele riscante acordate de băncile americane clienţilor cu un istoric de credit slab se transformă în investiţii solide, ca parte a unei maşinării de făcut bani extrem de bine puse la punct, scrie Ziarul Financiar, care citează Bloomberg.
Cum fac băncile americane milioane din vânzarea creditelor auto pe care clienţii nu le pot rambursa
Băncile profită în timp ce debitorii sunt copleşiţi de creditele care au dobânzi extrem de ridicate. Industria susţine că vine în ajutorul clienţilor cu istoric slab de credit care au nevoie de mijloace de transport.
„Împachetarea“ creditelor şi revânzarea acestora ca obligaţiuni bazate pe active, un proces cunoscut drept securitizare, e o practică după care băncile americane se dau în vânt. Firme de investiţii ca Capital Group şi Bank of New York Mellon achiziţionează masiv astfel de titluri pentru că randamentele lor sunt peste cele ale titlurilor de trezorerie. Creditele auto acordate clienţilor cu istoric slab de credit s-au aflat la baza unor obligaţiuni de peste 37 miliarde de dolari anul trecut, dublul valorii înregistrate cu un deceniu în urmă, relevă datele Bloomberg.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Prima prelevare de organe la Spitalul Grigore Alexandrescu de la o tânără aflată în moarte cerebrală
Investitorilor puţin le pasă că aceşti debitori subprime nu-şi pot plăti creditele. Multiple straturi de protecţie le garantează că vor obţine câştiguri. În timp ce clienţii îşi pierdeau adesea maşinile şi-şi vedeau vieţile bulversate, Santander de exemplu a câştigat zeci, dacă nu sute de milioane de dolari.
Tipic pentru obligaţiunile bazate pe credite auto riscante, un document al Santander sugerează că a creat obligaţiunile pe baza presupunerii că o mare parte din datorii nu vor putea fi plătite. Chiar şi unii din cadrul industriei se întreabă dacă are sens să li se permită atât de multor clienţi să-şi asume datorii mai mari decât pot plăti.
Într-o ţară în care majoritatea oamenilor se bazează pe maşini pentru a merge la muncă şi a-şi transporta familiile, Santander şi alte bănci spun că vin în autorul celor cu istoric slab de credit şi puţine alte opţiuni.
În urma crizei financiare, Congresul american a adoptat legislaţie care cere băncilor care acordă credite ipotecare să analizeze îndeaproape finanţele debitorilor pentru a se asigura că creditele sunt accesibile.
Însă dealerii auto, unde majoritatea creditelor sunt acordate, au reuşit să obţină o exceptare de la această legislaţie. Manny Reyes, fondator al EasyWay Autos, un dealer din New York, spune că încearcă să direcţioneze clienţii cu venituri mici şi istoric de credit slab către maşini mai ieftine, însă dacă băncile aprobă finanţare pentru o maşină mai scumpă, nu vrea să-i descurajeze.
Autorităţile au început să combată practicile băncilor ca Santander, însă rata de default a creditelor auto subprime se apropie de cea atinsă de creditele ipotecare subprime cu 17 ani în urmă.
Nicio obligaţiune bazată pe credite auto subprime nu este sigură 100%. Piaţa auto subprime dă semne de slăbiciune, în condiţiile în care dobânzile cresc, iar economia slăbeşte.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO