Cum s-au modificat obiceiurile de consum ale românilor, în timpul pandemiei. Schimbarea pe care experţii nu au prevăzut-o

  • Măsurile restrictive pentru a limita răspândirea coronavirusului au afectat grav industriile Horeca
  • Românii s-au adaptat schimbărilor şi şi-au modificat obiceiurile de consum, în ultimele săptămâni
  • Tendinţa este una clară: majoritatea românilor au ales să gătească acasă, iar comenzile au scăzut, deşi era aşteptată o orientare mai mare spre sectorul online de food delivery.
Urmărește
2383 afișări
Imaginea articolului Cum s-au modificat obiceiurile de consum ale românilor, în timpul pandemiei. Schimbarea pe care experţii nu au prevăzut-o

Cum s-au modificat obiceiurile de consum ale românilor, în timpul pandemiei. Schimbarea pe care experţii nu au prevăzut-o

Bucureştenii au preferat să gătească acasă, de când a început perioada distanţării sociale în ţara noastră.

Un studiu Restograf şi Reveal Marketing Research arată că 67% dintre bucureşteni au stat mai mult în bucătărie decât de obicei. În cazul persoanelor cu vârste cuprinse între 35-44 de ani, acest lucru este şi mai evident, întrucât 75% dintre aceştia au spus că au gătit mai mult decât în perioada anterioară restricţiilor. Foarte probabil munca de acasă a jucat un rol important, de asemenea, în aceste obiceiuri noi.

Comenzile online de mâncare au scăzut cu 20% în perioada stării de urgenţă. Procentul e mai mult decât dublu (48%) în cazul categoriei de vârstă 25-34 de ani, comenzile online nefiind o prioritate acum pentru bucureşteni.

„Studiul arată şi că 48% dintre femeile cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani au făcut mai puţine comenzi de mâncare în această perioadă. Totodată, deşi comandă mai puţin, 52% dintre bucureştenii intervievaţi menţionează că au un restaurant preferat de la care comandă des. Femeile sunt în general mai conservatoare în ceea ce priveşte curiozităţile culinare (62%), în timp ce clienţii cu vârste 35-44 ani sunt cei mai dispuşi să încerce restaurante diferite”, spune Radu Dumitrescu, CEO Restograf.

Multe restaurante au ales chiar să-şi suspende complet activitatea în această perioadă pentru că încasările din comenzi nu sunt de ajuns.

„Sectorul HoReCa este grav afectat de măsurile de combatere a coronavirus şi soluţiile de livrări nu pot susţine nici subzistenţa afacerilor din domeniu pe termen mediu. Cei mai mulţi bucureşteni gătesc acasă şi folosesc serviciile restaurantelor doar ca o alternativă recreativă sau de diversitate. Deşi se previziona o orientare mai mare spre sectorul online, populaţia nu a confirmat pe zona de food. Singura veste pozitivă este faptul că, văzându-se constrânşi de situaţie, unii oameni au început să folosească aplicaţii pentru a comanda mâncare online, ceea ce îi poate transforma în clienţi fideli ai restaurantelor pe care le aleg acum”, spune Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research. 

Ce aşteptări au clienţii de la serviciile de food delivery

În ceea ce priveşte, aşteptările clienţilor de la serviciile de food delivery, aproape 60% vor ca livrările să fie făcute în condiţii igienice, peste 45% vor ca mâncarea să ajungă caldă, iar aproape 40% îşi doresc un timp scurt de livrare.

Peste 30% dintre participanţii la studiu au menţionat obligativitatea echipamentului de protecţie de către cel care livrează.

Acelaşi studiu Restograf şi Reveal Marketing Research relevă că shoppingul online a crescut cu 38% în această perioadă, cu un procent semnificativ mai mare (51%) la grupa de vârstă 25-34 de ani. Femeile au făcut mai multe achiziţii online în această perioadă (+43%), în timp ce bărbaţii au cumpărat online cu 32% mai mult decât în mod normal.

Foto: Profimedia

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici