Cum s-au transformat cinci malluri ajunse în faliment / Peste 100 de centre comerciale de mici şi mari dimensiuni s-au deschis în România în ultimii 10 ani

Peste 100 de centre comerciale de mici şi mari dimensiuni s-au deschis în România în ultimii zece ani, dar prea puţină lume ştie că cel puţin cinci dintre acestea au intrat în insolvenţă sau în faliment şi au fost transfor­mate în fabrici, spaţii de depozitare sau birouri în ultimii ani. Acestea au atras investiţii de aproa­pe 100 de milioane de euro.

Urmărește
902 afișări
Imaginea articolului Cum s-au transformat cinci malluri ajunse în faliment / Peste 100 de centre comerciale de mici şi mari dimensiuni s-au deschis în România în ultimii 10 ani

Cum s-au transformat cinci malluri ajunse în faliment, în fabrici, depozite sau birouri / Peste 100 de centre comerciale de mici şi mari dimensiuni s-au deschis în România în ultimii 10 ani

Mixul de chiriaşi neadecvat zonei, con­cu­renţa din oraşele mari şi „lupta“ pentru cum­pă­rători au dus la eşecul centrelor comerciale, ale căror spaţii proprietarii au decis să le valo­rifice altfel decât în retail.

„Un motiv aparte pe care l-aş scoate în evidenţă ar fi acela că multe dintre aceste cen­tre comerciale au fost construite înainte de 2008, având la bază premise total diferite în com­paraţie cu realitatea post 2008“, spune Daniela Popescu, associate director, retail agency la Colliers International România.

Unele dintre proiecte au fost dezvoltate cu ajutorul finanţării bancare acordate în con­di­ţiile pieţei de dinainte de 2008, când băncile ofe­reau mai uşor credite, şi nu au mai fost sus­te­nabile după criză, când puterea de cumpă­ra­re a scăzut. În prezent spaţiile comer­ciale cu­mu­lează 3,4 milioane de metri pătraţi la nivelul Româ­niei, din care Bucureştiul con­centrează 1,1 milioane de metri pătraţi, iar restul ţării are 2,3 milioane de metri pătraţi.

Citiţi continuarea articolului pe zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici