Cum s-au transformat cinci malluri ajunse în faliment / Peste 100 de centre comerciale de mici şi mari dimensiuni s-au deschis în România în ultimii 10 ani
Mixul de chiriaşi neadecvat zonei, concurenţa din oraşele mari şi „lupta“ pentru cumpărători au dus la eşecul centrelor comerciale, ale căror spaţii proprietarii au decis să le valorifice altfel decât în retail.
„Un motiv aparte pe care l-aş scoate în evidenţă ar fi acela că multe dintre aceste centre comerciale au fost construite înainte de 2008, având la bază premise total diferite în comparaţie cu realitatea post 2008“, spune Daniela Popescu, associate director, retail agency la Colliers International România.
Unele dintre proiecte au fost dezvoltate cu ajutorul finanţării bancare acordate în condiţiile pieţei de dinainte de 2008, când băncile ofereau mai uşor credite, şi nu au mai fost sustenabile după criză, când puterea de cumpărare a scăzut. În prezent spaţiile comerciale cumulează 3,4 milioane de metri pătraţi la nivelul României, din care Bucureştiul concentrează 1,1 milioane de metri pătraţi, iar restul ţării are 2,3 milioane de metri pătraţi.