- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cum se pregătesc retailerii de bricolaj pentru facturile mari la energie
- Creşterea costurilor cu energia, o nebuloasă care afectează toate businessurile, i-a orientat şi pe retailerii din bricolaj către soluţii care să reducă sau să eficientizeze consumul.
- Dacă unele businessuri de profil au ales deja să-şi închidă magazinele mai devreme, altele încă mai analizează.
Dacă unele businessuri de profil au ales deja să-şi închidă magazinele mai devreme, altele încă mai analizează această posibilitate sau investesc în alte soluţii care să micşoreze cheltuielile cu energia, arată o analiză ZF.
Artsani, un business în domeniul bricolajului, cu două magazine în judeţul Prahova, a schimbat, începând cu 3 octombrie 2022, programul magazinului său din Ploieşti, închizându-l cu o oră mai devreme, cu scopul de a reduce consumul de energie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
ICC emite mandat de arestare pe numele lui Netanyahu și Gallant
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
„Am făcut nişte calcule şi am ajuns la concluzia că trebuie să ne gospodărim singuri, iar aceasta este o soluţie bună. Sperăm că astfel vom reduce cheltuielile“, a spus Oleg Tătaru, unul dintre acţionarii afacerii.
Artsani Com, firma prin care este operat businessul celor două magazine de bricolaj Artsani din Prahova, a revenit pe plus şi a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 173 de milioane de lei, în creştere cu 5% faţă de anul precedent, după cum arată datele disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe. Profitul, pe de altă parte, a scăzut cu 9% şi tot în scădere uşoară a fost şi numărul de angajaţi, care a ajuns de la 294 în 2020 la 286 anul trecut.
Inclusiv Dedeman, cel mai mare jucător de pe piaţa locală a bricolajului, se gândeşte la reducerea programului magazinelor sale. „Analizăm această măsură (închiderea magazinelor mai devreme - n. red.), însă deocamdată la nivelul companiei nu s-a luat nicio decizie în acest sens“, spun reprezentanţii Dedeman.
Între timp însă, precizează ei, pentru a eficientiza consumul de energie, retailerul de bricolaj are o întreagă politică de management, iar până acum compania a investit în mai multe măsuri cu acest scop. Printre ele se numără introducerea iluminatului LED, un sistem care se regăseşte la aproape toate corpurile de iluminat din întreaga companie, creşterea gradului de izolaţie a pereţilor şi a acoperişurilor magazinelor Dedeman, instalarea unor centrale electrice fotovoltaice care generează energie electrică pentru autoconsum pe baza panourilor solare montate pe acoperişurile magazinelor şi altele.
Dedeman este cea mai puternică afacere antreprenorială românească, fiind integral deţinută de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl. Compania a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 10,03 miliarde de lei, în creştere cu 11% faţă de anul precedent. La final de 2021 compania avea 11.948 de angajaţi şi 57 de magazine.
Şi francezii de la Leroy Merlin se pregătesc de o etapă cu preţuri mari la energie, motiv pentru care au ales să investească în alternative pentru obţinerea energiei din surse regenerabile.
„Vom dota 11 din magazinele care fac parte din reţeaua noastră din România cu panouri fotovoltaice, pentru a reduce consumul intern de electricitate în lunile următoare“, spune Frédéric Lamy, CEO al Leroy Merlin România. Este vorba despre toate magazinele pe care francezii le deţin în proprietate, adică Leroy Merlin Colosseum, de pe Şoseaua Chitilei, Leroy Merlin Bragadiru, Leroy Merlin Pallady, precum şi unităţile din Constanţa, Târgovişte, Braşov Griviţei şi Braşov Astra, Cluj-Napoca Turzii, Oradea, Craiova şi Timişoara.
„Mai mult, am finalizat procesul de echipare a magazinelor noastre cu lămpi LED, ceea ce ne permite să reducem consumul de electricitate cu 30%. Aceste măsuri ne permit să ne păstrăm magazinele deschise până târziu, deoarece ştim că oamenii lucrează până târziu şi au nevoie să vină în magazinele noastre seara, după serviciu“, spune Frédéric Lamy, CEO al Leroy Merlin România.
El precizează că Leroy Merlin nu urmează strategia altor retaileri, de a închide magazinele mai devreme.
În primăvara acestui an, Leroy Merlin a deschis al 20-lea magazin al său de pe piaţa locală şi al doilea din Braşov. În România, există astfel magazine Leroy Merlin în 14 oraşe.
Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin a ajuns la afaceri de 2,6 miliarde de lei în 2021 pe piaţa locală, după o creştere de 20% faţă de anul precedent.
Profitul a fost şi el în creştere - de la 177 de milioane de lei în 2020 la 215 milioane de lei anul trecut, iar retailerul a ajuns la 2.733 de angajaţi în 2021.
În cazul magazinelor Brico Dépôt, deţinute de britanicii de la Kingfisher, în perioada următoare va avea loc trecerea la programul de iarnă al magazinelor, prin care unităţile se vor închide mai devreme, însă reprezentanţii proprietarilor spun că aceasta este o măsură care este luată în fiecare an, nu doar în contextul actual, al eficientizării consumului de energie, deoarece clienţii îşi schimbă comportamentul de vizitare, ca urmare a faptului că se întunecă mai devreme.
„Magazinele noastre şi sediul central sunt echipate cu soluţii de iluminat LED şi am implementat intern produse şi soluţii care integrează inovaţia tehnologică Kingfisher (de exemplu, senzori de mişcare pentru automatizarea iluminatului). De asemenea, magazinele Brico Dépôt dispun de vitrine foarte mari, pe care am decis să nu le colantăm pentru a beneficia cât mai mult de lumină naturală“, spun reprezentanţii Brico Dépôt.
Britanicii de la Kingfisher deţin în România 35 de magazine şi au realizat în anul 2021 pe plan local o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de lei, în creştere cu 15% faţă de anul precedent. Pierderile de 144 de milioane de lei au fost aproape la jumătate comparativ cu 2020, iar numărul mediu de angajaţi s-a situat la 2.500, cu circa 220 mai mulţi.
În condiţiile în care costurile cu energia devin din ce în ce mai împovărătoare pentru companii, unii retaileri deja au anunţat că reduc programul de lucru pentru a economisi electricitate. Este cazul germanilor de la Lidl, care au anunţat recent că modifică orarul de funcţionare a magazinelor, care se închid acum mai devreme cu o oră, în vederea reducerii consumului de energie.
Prevederile referitoare la plafonarea tarifelor la energie electrică pentru clienţii noncasnici, publicate la începutul lunii septembrie, nu se aplică şi retailerilor, astfel că aceste businessuri sunt supuse preţurilor fluctuante ale energiei.
Recent, Andrei Pogonaru, proprietarul mallului Veranda din zona Obor din Bucureşti, spunea, în cadrul emisiunii online de business ZF Live, că unii chiriaşi din centrul comercial au ales să închidă mai devreme magazinele, iar dacă situaţia se va agrava, întregul mall ar putea să-şi închidă uşile cu o oră mai devreme decât acum.
„Sunt chiriaşi care iau în calcul să deschidă cu o jumătate de oră mai târziu şi să închidă cu o jumătate de oră mai devreme. Dacă se va ajunge la un moment în care preţurile energiei să depăşească toate aşteptările, în mod clar vom lua o decizie la nivelul întregului mall, să se închidă mai devreme. Acum mallul se închide la ora 22“, a spus Andrei Pogonaru la ZF Live.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO