Cum vrea Volkswagen să ajungă la vânzări anuale de 10 milioane de maşini

Grupul german Volkswagen (VW) nu a reuşit să găsească un succesor adevărat pentru Beetle, aşa că încearcă să atace piaţa maşinilor ieftine, populare, cu gama de modele Up, ca parte a strategiei de a ajunge la vânzări anuale de 10 milioane de vehicule până în 2018, relatează Bloomberg.

Urmărește
398 afișări
Imaginea articolului Cum vrea Volkswagen să ajungă la vânzări anuale de 10 milioane de maşini

Cum vrea Volkswagen să ajungă la vânzări anuale de 10 milioane de maşini (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)

După eşecul VW Fox şi Lupo, producătorul auto german a decis să transforme maşina de oraş Up într-un vehicul de familie entry-level, pentru a câştiga cotă de piaţă de la Fiat şi a-şi atinge obiectivul unor vânzări de 10 milioane de vehicule pe an până în 2018.

"Clone" ale Up vor fi comercializate sub brandurile Skoda şi Seat şi o versiune ieftină va fi destinată cumpărătorilor aflaţi la prima maşină din ţări precum China, Brazilia şi India.

"Automobilul Up este un element esenţial pentru VW în strategia de atingere a ţintei de vânzări. Extinderea gamei va mări presiunile asupra concurenţilor", a declarat Albrecht Denninghoff, analist la firma de cercetări Silvia Quandt Research din Frankfurt.

Vânzările de automobile subcompacte sunt în creştere datorită cumpărătorilor care vor maşini de oraş, în timp ce guvernele încurajează producătorii să construiască vehicule cu consum redus de carburanţi.

Vânzările de automobile mini, precum Up şi Fiat Panda ar putea creşte cu 25% la nivel mondial, la 11,2 milioane unităţi, până în 2015, potrivit IHS Automotive.

După lansarea unor modele scumpe, precum sedanul Phaeton de 68.300 de euro şi noul Beetle de 16.950 euro, revenirea la maşinile populare marchează un test major pentru directorul general al VW, Martin Winterkorn, care a ordonat în 2007 dezvoltarea Up ca parte a strategiei de transformare a grupului în cel mai mare producător de automobile din lume.

VW a devenit o forţă pe piaţa auto mondială cu ajutorul Beetle, "maşina poporului", care a fost scoasă din fabricaţie, ca automobil ieftin, în 2003, după mai mult de şase decenii.

Grupul german nu a reuşit să aibă succes pe segmentul maşinilor ieftine cu modelul Up de 9.850 de euro, marcând a treia încercare nereuşită de a construi un automobil subcompact atractiv.

Extinderea vesiunilor Up are rolul reducerii costului pe vehicul, pentru a putea concura Fiat Panda, Renault Twingo şi Peugeot 107.

În 2013, VW va lansa variante cu cinci uşi şi electrice la gama numită New Small Family, care include deja Skoda Citigo şi Seat Mini, astfel că vânzările modelelor Up le vor depăşi pe cele ale Panda, Twingo şi Peugeot 107 până la sfârşitul anului respectiv, potrivit estimărilor IHT Automotive.

VW ar putea să crească de peste două ori vânzările de automobile Up de familie până în 2015, la 390.000 de unităţi, de la 181.400 în acest an, susţinute de ediţiile pentru pieţele emergente, anticipează IHS, dar acestea vor fi profitabile doar dacă livrările vor depăşi 500.000 de unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici