Cumpărătorii de acţiuni la producători de ulei sau carne sunt protejaţi de scumpirea produselor

Un mijloc de protecţie în faţa ofensivei scumpirilor produselor alimentare este achiziţia de acţiuni la producătorii de profil. Acţiunile Argus Constanţa (ulei) sau Avicola Buzău (carne de pasăre) au crescut cu peste 30% de la începutul anului.

Urmărește
212 afișări
Imaginea articolului Cumpărătorii de acţiuni la producători de ulei sau carne sunt protejaţi de scumpirea produselor

Cumpărătorii de acţiuni la producători de ulei sau carne sunt protejaţi de scumpirea produselor (Imagine: Lucian Alecu/Mediafax Foto)

Creşterea din ultimul an a preţurilor la alimente a impulsionat afacerile companiilor din industria alimentară listate la Bursă, care şi-au văzut vânzările majorându-se în primul trimestru cu 35% până la 75% fată de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Titan Bucureşti (pâine), Argus Constanţa (ulei), Albalact (lapte), Avicola Buzău sau Boromir Prod (pâine) şi-au majorat afacerile, dar numai pentru o parte din ele au decolat şi acţiunile de pe Bursă. Astfel, cine ar fi vrut să se "protejeze" de scumpirea uleiului sau a cărnii de pasăre ar fi trebuit să cumpere la începutul anului acţiuni Argus Constanţa sau Avicola Buzău, care au crescut cu 26%, respectiv 29% de la 1 ianuarie până pe 18 mai. În schimb, acţiunile Albalact, Titan sau Boromir au fost în scădere în aceeaşi perioadă pentru că firmele fac investiţii, pentru că titlurile nu sunt suficient de vizibile sau pentru că investitori au aşteptări mai mari de profit.

Astfel o acţiune Argus Constanţa costă astăzi 2,2 lei, avansând în ultimul trimestru cu 27%. Un litru de ulei s-a scumpit din iunie anul trecut până în prezent cu 45%. Afacerile producătorului de pâine Titan Bucureşti au crescut în această peri­oadă cu 74%, afacerile producătorului de ulei Argus Constanţa au avansat cu 70%, în timp ce Albalact Alba Iulia şi-a majorat afacerile cu peste 35%.

"A fost o anumită conjunctură în această perioadă. Creşterea afacerilor a fost determinată de doi factori, creşterea volumul de vânzări şi creşterea preţurilor la materia primă. În această perioadă preţul la materia primă a crescut, după mine, cu 60%, ceea ce a determinat o creştere similară a preţului produsului final", a explicat Vasile Leu, preşedinte al Consiliului de Administraţie al Argus Constanţa, care vinde ulei sub brandurile Tomis, Argus şi Sora Soarelului.

Citeşte mai multe despre acţiunile la producătorii de ulei sau carne pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici