Consiliul Concurenţei va lansa acest instrument de monitorizare şi comparare a preţurilor prin intermediul căruia consumatorii pot găsi cele mai ieftine produse. La acest proiect au participat voluntar Asociaţia GS1, compania Nielsen, precum şi principalii retaileri.
Proiectul, pe care autoritatea de concurenţă îl dorea lansat încă din 2015, a întâmpinat rezistenţă din partea retailerilor care susţineau că Monitorul Preţurilor ridică probleme de ordin organizatoric şi că necesită multe resurse. Însă Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, declara în urmă cu aproximativ un an că lanţurile de magazine se tem să nu apară informaţii eronate şi apoi să fie prejudiciaţi, dar şi de faptul că sunt diferenţe de preţ de la un magazin la altul şi de la un oraş la altul şi „le e teamă că poate să dea prost”.
Proiectul a fost realizat de Consiliul Concurenţei în parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), fiind consultată Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii, dar şi cu ONG-urile care se ocupă de protecţia consumatorilor.
Citeşte şi: Mega Image, Profi şi Lidl, pe primele locuri în topul firmelor angajatoare realizat de eJobs
Citeşte şi: Două curse aeriene de la Timişoara spre Munchen au fost anulate din cauza grevei Lufthansa
Citeşte şi: Sorin Moisă, raportor pentru Acordul CETA: Majoritatea efectelor Acordului CETA se vor produce din primăvara lui 2017
Citeşte şi: Organizaţia ţărilor exportatoare de petrol va dezbate reducerea producţiei de petrol, dar Iraq şi Iran ezită să se alăture acordului