Curăţătoria de încălţăminte, un business care a explodat în pandemie
Maria Piţigoi crede în încălţămintea curată şi a pornit o întreagă afacere pornind de la această idee: o curăţătorie profesională de încălţăminte. A avut nevoie de o lună de zile şi o investiţie totală de 10.000 euro din fonduri proprii să deschidă primul punct de lucru stradal în Bucureşti. Chiar în pandemie. Până de curând, business-ul funcţiona, din 2018, doar în online, pe bază de comandă. Maria spune că cererea pentru curăţarea încălţămintei a explodat în criză, ceea ce a convins-o să investească în deschiderea unui atelier în stradă. Are doi angajaţi în prezent şi se aşteaptă la încasări de 20.000-30.000 euro până la sfârşitul anului. La 25 de ani, antreprenoarea spune că pe viitor vrea să cucerească şi zona corporate şi să-i convingă pe angajatori să ofere angajaţilor acest serviciu drept beneficiu. Şi nu se opreşte aici. Maria te anunţă că vrea să se extindă de anul viitor în Bucureşti, dar şi în toată ţara.
Maria Piţigoi, fondator Kixomania: Faptul că în pandemie comenzile s-au dublat, chiar triplat am înţeles că oamenii au nevoie de serviciul nostru. Vorbim de 10-12 comenzi zilnice. În partea online, clientul plasează comanda în website, telefonic sau prin e-mail, ne ocupăm de colectare de la adresa furnizată de client, precum şi de livrarea încălţămintei atunci când este gata. Tarifele încep de la 40 de lei pentru o curăţare standard, iar cele mai căutate pachete sunt pachetul Total Clean ce are preţul de 55 lei şi Pachetul 3+1, la trei curăţări pe a patra o primeşti gratuit.