- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.09.2019, 10:51)
- Departamentul Economic
Curentul vegan trece din bucătărie în şifonier
Curentul vegan face un pas important, ieşind din bucătărie şi intrând în lumea modei, a hainelor, încălţămintei şi accesoriilor, relatează BBC.
Urmărește
2336 afișări
Curentul vegan trece din bucătărie în şifonier
Haine şi accesorii etichetate drept lipsite de piele de vacă sau orice alte produse de origine animală sunt lansate de retaileri precum Marks & Spencer, Zara şi New Look.
Există blanuri „vegane”, curele „vegane” din plastic şi iută, precum şi încălţăminte fabricată din scoarţă de copac, cauciuc natural şi fibră de nucă de cocos, etichetată „vegană”.
Cercetătorii companiei Mintel spun, în ultimul lor raport despre modă şi durabilitate, că tendinţa trece din bucătărie în dulap, bunăstarea animalelor ajungând în fruntea unei listei de probleme pe care oamenii spun le au în vedere înainte de a cumpăra haine, 42% apreciind-o importantă pentru ei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
După un an şi două luni, marinarul român răpit de rebelii Houthi în Yemen a fost eliberat
-
Kelemen Hunor dezvăluie cum a ajuns Crin Antonescu pe lista scurtă pentru prezidenţiale
-
Trump vrea războiul din Ucraina încheiat în următoarele 100 de zile şi îl avertizează pe Putin: O putem face pe calea uşoară sau pe calea grea - şi calea uşoară este întotdeauna mai bună
Mintel cred că în 2019 va fi înregistrat un boom în colecţiile de încălţăminte fără piele naturală, cumpărători de toate vârstele spunând că vor cumpăra încălţăminte etichetată „vegan”.
Pe lângă faptul că este la modă şi mult mai atrăgătoare decât eticheta „piele sintetică”, eticheta „vegan” oferă o distincţie importantă suplimentară, spun specialiştii, care atrag atenţia că întregul produs ar trebuie să fie vegan, inclusiv adezivul pantofului sau substanţele folosite pentru finisare.
Designerul Stella McCartney, un pionier în domeniu a trecut de la pielea şi blana vegană şi explorează acum un înlocuitor de piele făcut din ciuperci sau încearcă să înlocuiască mătasea cu proteine de drojdie.
În zona mai ieftină a pieţei, unde tendinţa a decolat, unele branduri mari transformă deja cererea pentru moda vegană în vânzări. Dr Martens, furnizor de cizme şi ghete, a cunoscut o creştere de 300% a vânzărilor versiunilor vegane a produselor sale în ultimul an. Lansate chiar în 2011, produsele vegane sunt fabricate dintr-o combinaţie de poliester şi poliuretan. După creşterea rapidă de anul trecut, cizmele vegane au reprezentat 4% din toate perechile vândute.
În total, în 2018 erau 119 produse vegane, îar în acest an numărul a explodat la 1.956.
Aceste produse vin cu un cost suplimentar pentru consumatori. Produsele vegane Doc Martens costă la fel ca originalele din piele. Lanţul de magazine New Look vinde pantofi sau genţi de laptop vegane la preţuri comparabile cu celelalte produse ale sale.
În trecut, produsele „etice” erau poziţionate în zona premium, dar, pe de altă parte, o geantă „cu aspect de piele” ar fi costat jumătate din preţul real. Care ar trebui să fie preţul produselor vegane?
Preţurile similare sunt justificate, spun specialiştii, deoarece costul materialelor este o mică parte din costul total, iar costurile de producţie nu sunt mai mici pentru produsele vegane.
O altă întrebare este cât de etică este această categorie nouă. Este vorba de durabilitate, de tehnicile de producţie, de impactul asupra creşterii culturilor, de poluare, biodegradabilitate şi reciclabilitate, fără a menţiona grija pentru persoanele care fabrică produsele, indiferent de materialele componente.
Unele companii, spun analiştii, „îmbracă” articole folosind eticheta vegană pentru a face produsele să pară mult mai ecologice şi etice decât sunt acestea în realitate.
Citește pe alephnews.ro: Trump vrea războiul din Ucraina încheiat în 100 de zile. Cum este afectată România de înghețarea liniei frontului
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Semn de criză? O proprietate evaluată la un MILIARD de dolari, vândută cu 100.000 de dolari | VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe