- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.09.2019, 10:51)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Curentul vegan trece din bucătărie în şifonier
Curentul vegan face un pas important, ieşind din bucătărie şi intrând în lumea modei, a hainelor, încălţămintei şi accesoriilor, relatează BBC.
Urmărește
2318 afișări
Curentul vegan trece din bucătărie în şifonier
Haine şi accesorii etichetate drept lipsite de piele de vacă sau orice alte produse de origine animală sunt lansate de retaileri precum Marks & Spencer, Zara şi New Look.
Există blanuri „vegane”, curele „vegane” din plastic şi iută, precum şi încălţăminte fabricată din scoarţă de copac, cauciuc natural şi fibră de nucă de cocos, etichetată „vegană”.
Cercetătorii companiei Mintel spun, în ultimul lor raport despre modă şi durabilitate, că tendinţa trece din bucătărie în dulap, bunăstarea animalelor ajungând în fruntea unei listei de probleme pe care oamenii spun le au în vedere înainte de a cumpăra haine, 42% apreciind-o importantă pentru ei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
-
Viktor Orban afirmă că UE trebuie să regândească sancţiunile aplicate Rusiei. Care este explicaţia lui
Mintel cred că în 2019 va fi înregistrat un boom în colecţiile de încălţăminte fără piele naturală, cumpărători de toate vârstele spunând că vor cumpăra încălţăminte etichetată „vegan”.
Pe lângă faptul că este la modă şi mult mai atrăgătoare decât eticheta „piele sintetică”, eticheta „vegan” oferă o distincţie importantă suplimentară, spun specialiştii, care atrag atenţia că întregul produs ar trebuie să fie vegan, inclusiv adezivul pantofului sau substanţele folosite pentru finisare.
Designerul Stella McCartney, un pionier în domeniu a trecut de la pielea şi blana vegană şi explorează acum un înlocuitor de piele făcut din ciuperci sau încearcă să înlocuiască mătasea cu proteine de drojdie.
În zona mai ieftină a pieţei, unde tendinţa a decolat, unele branduri mari transformă deja cererea pentru moda vegană în vânzări. Dr Martens, furnizor de cizme şi ghete, a cunoscut o creştere de 300% a vânzărilor versiunilor vegane a produselor sale în ultimul an. Lansate chiar în 2011, produsele vegane sunt fabricate dintr-o combinaţie de poliester şi poliuretan. După creşterea rapidă de anul trecut, cizmele vegane au reprezentat 4% din toate perechile vândute.
În total, în 2018 erau 119 produse vegane, îar în acest an numărul a explodat la 1.956.
Aceste produse vin cu un cost suplimentar pentru consumatori. Produsele vegane Doc Martens costă la fel ca originalele din piele. Lanţul de magazine New Look vinde pantofi sau genţi de laptop vegane la preţuri comparabile cu celelalte produse ale sale.
În trecut, produsele „etice” erau poziţionate în zona premium, dar, pe de altă parte, o geantă „cu aspect de piele” ar fi costat jumătate din preţul real. Care ar trebui să fie preţul produselor vegane?
Preţurile similare sunt justificate, spun specialiştii, deoarece costul materialelor este o mică parte din costul total, iar costurile de producţie nu sunt mai mici pentru produsele vegane.
O altă întrebare este cât de etică este această categorie nouă. Este vorba de durabilitate, de tehnicile de producţie, de impactul asupra creşterii culturilor, de poluare, biodegradabilitate şi reciclabilitate, fără a menţiona grija pentru persoanele care fabrică produsele, indiferent de materialele componente.
Unele companii, spun analiştii, „îmbracă” articole folosind eticheta vegană pentru a face produsele să pară mult mai ecologice şi etice decât sunt acestea în realitate.
Citește pe alephnews.ro: Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Semn de criză? O proprietate evaluată la un MILIARD de dolari, vândută cu 100.000 de dolari | VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas se declară „pregătiți de încetarea focului”, dar acuză Israel că nu oferă „nicio propunere serioasă”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 12:27
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
astăzi, 12:15
Două sate din România au fost selectate în Programul Upgrade al Best Tourism Villages 2024