- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.09.2019, 10:51)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Curentul vegan trece din bucătărie în şifonier
Curentul vegan face un pas important, ieşind din bucătărie şi intrând în lumea modei, a hainelor, încălţămintei şi accesoriilor, relatează BBC.
Urmărește
2326 afișări
Curentul vegan trece din bucătărie în şifonier
Haine şi accesorii etichetate drept lipsite de piele de vacă sau orice alte produse de origine animală sunt lansate de retaileri precum Marks & Spencer, Zara şi New Look.
Există blanuri „vegane”, curele „vegane” din plastic şi iută, precum şi încălţăminte fabricată din scoarţă de copac, cauciuc natural şi fibră de nucă de cocos, etichetată „vegană”.
Cercetătorii companiei Mintel spun, în ultimul lor raport despre modă şi durabilitate, că tendinţa trece din bucătărie în dulap, bunăstarea animalelor ajungând în fruntea unei listei de probleme pe care oamenii spun le au în vedere înainte de a cumpăra haine, 42% apreciind-o importantă pentru ei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk pune CCR la zid: „Cum poate un judecător să anuleze alegerile și să nu fie dictator?”
-
Parchetul de pe lângă ÎCCJ s-a sesizat din oficiu în urma scandalului din Parlament
-
Atacul din Germania. Ce ştim până acum despre atacul de la piaţa de Crăciun din Germania. Detalii despre atacator
-
Războiul din Ucraina. Dronele ucrainene lovesc adânc în inima Rusia. Trupele Moscovei avansează în regiunea Doneţk
Mintel cred că în 2019 va fi înregistrat un boom în colecţiile de încălţăminte fără piele naturală, cumpărători de toate vârstele spunând că vor cumpăra încălţăminte etichetată „vegan”.
Pe lângă faptul că este la modă şi mult mai atrăgătoare decât eticheta „piele sintetică”, eticheta „vegan” oferă o distincţie importantă suplimentară, spun specialiştii, care atrag atenţia că întregul produs ar trebuie să fie vegan, inclusiv adezivul pantofului sau substanţele folosite pentru finisare.
Designerul Stella McCartney, un pionier în domeniu a trecut de la pielea şi blana vegană şi explorează acum un înlocuitor de piele făcut din ciuperci sau încearcă să înlocuiască mătasea cu proteine de drojdie.
În zona mai ieftină a pieţei, unde tendinţa a decolat, unele branduri mari transformă deja cererea pentru moda vegană în vânzări. Dr Martens, furnizor de cizme şi ghete, a cunoscut o creştere de 300% a vânzărilor versiunilor vegane a produselor sale în ultimul an. Lansate chiar în 2011, produsele vegane sunt fabricate dintr-o combinaţie de poliester şi poliuretan. După creşterea rapidă de anul trecut, cizmele vegane au reprezentat 4% din toate perechile vândute.
În total, în 2018 erau 119 produse vegane, îar în acest an numărul a explodat la 1.956.
Aceste produse vin cu un cost suplimentar pentru consumatori. Produsele vegane Doc Martens costă la fel ca originalele din piele. Lanţul de magazine New Look vinde pantofi sau genţi de laptop vegane la preţuri comparabile cu celelalte produse ale sale.
În trecut, produsele „etice” erau poziţionate în zona premium, dar, pe de altă parte, o geantă „cu aspect de piele” ar fi costat jumătate din preţul real. Care ar trebui să fie preţul produselor vegane?
Preţurile similare sunt justificate, spun specialiştii, deoarece costul materialelor este o mică parte din costul total, iar costurile de producţie nu sunt mai mici pentru produsele vegane.
O altă întrebare este cât de etică este această categorie nouă. Este vorba de durabilitate, de tehnicile de producţie, de impactul asupra creşterii culturilor, de poluare, biodegradabilitate şi reciclabilitate, fără a menţiona grija pentru persoanele care fabrică produsele, indiferent de materialele componente.
Unele companii, spun analiştii, „îmbracă” articole folosind eticheta vegană pentru a face produsele să pară mult mai ecologice şi etice decât sunt acestea în realitate.
Citește pe alephnews.ro: Un incendiu puternic a izbucnit în Sectorul 1 din București. Oamenii au primit mesaje RO-Alert din cauza degajărilor mari de fum
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: Cum poate Bucureştiul să decoleze în topul capitalelor europene. Adevărul din spatele cifrelor, care ar putea răsturna situaţia
Citește și: Semn de criză? O proprietate evaluată la un MILIARD de dolari, vândută cu 100.000 de dolari | VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Vă mai amintiți de Ligia Hoka de la Frumusețe pe muchie de cuțit? I se spunea că seamănă cu Sharon Stone, după transformare, iar acum…
CANCAN.RO
Care sunt cele mai SĂNĂTOASE alimente de pe masa de Crăciun. Specialist în nutriție: „PIFTIA și șoriciul nu au multe calorii”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe