Cuvinte inventate pentru criza euro: Grexit, Geuro, Euroghedon sau Acropolipsa

Criza din Grecia a creat şi o terminologie cu totul nouă pentru a descrie evenimentele legate de ţară şi zona euro, "Grexit", "Geuro", "Euroghedon", "Neuro" sau "Acropolipsa" devenind cuvinte folosite curent de bancheri şi jurnalişti, scrie cotidianul american Wall Street Journal.

Urmărește
438 afișări
Imaginea articolului Cuvinte inventate pentru criza euro: Grexit, Geuro, Euroghedon sau Acropolipsa

Cuvinte inventate pentru criza euro: Grexit, Geuro, Euroghedon sau Acropolipsa (Imagine: Shutterstock)

Pentru Grecia, începutul a fost "Grexit" (Greek euro exit - ieşirea Greciei din zona euro), termen introdus de Citigroup în februarie.

Iniţial întâmpinat cu respingere, cuvântul este folosit la scară largă în prezent de analişti şi investitori.

Cel mai nou "monstru" a fost creat luni de Deutsche Bank, care a venit cu ideea ca Grecia să folosească o monedă separată fără a părăsi complet zona euro.

"Inevitabil, moneda se numeşte «Geuro»", scrie ironic Wall Street Journal.

Geuro nu trebuie, însă, confundat cu o altă monedă, Neuro, care ar fi fost propusă de Martin Taylor, preşedinte al Syngenta şi fost director general al Barclays.

Taylor a folosit termenul în 2010 pentru a descrie o monedă mai puternică, care ar urma să fie introdusă în nordul Europei în cazul unei dezmembrări a zonei euro. Moneda lui Taylor pentru sudul Europei s-ar numi "sudo".

"Euroghedon" (Eurogeddon) şi "Acropolipsa" (Acropolypse) există de ceva timp, scriu jurnaliştii Wall Street Journal, adăugând că "Grelection" (Greece election - alegeri în Grecia), inventat de Rabobank, nu va rezista, probabil, la fel de mult.

Mai sus pe lista creativităţii se situează editorul Channel 4 Faisal Islam, responsabil pentru "drachmail" (drachma blackmail - şantajul drahmei), termen definit ca "folosirea conştientă a unei eventuale ieşiri dezordonate a Greciei din zona euro ca instrument de negociere".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici