Dacia a făcut pasul de la producţia low-cost la statutul de „sursă de creativitate“ în grupul Renault

La şase ani de la prezentarea primului automobil low-cost modern, Renault a deschis ieri la Titu primul centru tehnologic din Europa Centrală şi de Est, "o nouă sursă de creativitate", după cum spune Patrick Pelata, numărul doi în grupul francez după Carlos Ghosn.

Urmărește
33 afișări
Imaginea articolului Dacia a făcut pasul de la producţia low-cost la statutul de „sursă de creativitate“ în grupul Renault

Dacia a făcut pasul de la producţia low-cost la statutul de „sursă de creativitate“ în grupul Renault (Imagine: Ştefan Birlodeanu/Mediafax Foto)

Astfel, la aproape 11 ani de la momentul în care Renault a luat decizia să vină în România, constructorul francez şi-a încheiat întreg pachetul de investiţii pe piaţa locală, având de la centru de design, de încercări, de proiectare la producţie de componente, maşini atât asamblate, cât şi colecţii dezasamblate destinate exportului şi până la centru de vânzări pentru toate cele trei mărci ale alianţei Renault Nissan.

În urmă cu şase ani, francezii vedeau fabrica de la Mioveni ca pe un centru excelent de producţie pentru "maşina de 5.000 de dolari", cum o numea chiar Louis Schweitzer, cel care a condus Renault între 1992 şi 2005 şi cel care a condus practic proiectul implementării Logan la Mioveni. Schweitzer a plecat atunci de la ideea că "doar 20% din populaţia globului are acces la o maşină. Ce ar fi dacă am face o maşină pentru restul de 80%?", se întreba el. Aşa s-a născut gama Logan care a ajuns la vânzări de 1,4 milioane de unităţi, dar care a fost "desenată" de ingineri francezi.

Citeşte mai multe despre evoluţia Dacia în grupul Renault pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici