Dacia, nivel maxim al cifrei de afaceri: Producţie record şi vânzări de peste 2,7 miliarde de euro

La doi ani de când pe fondul crizei eco­no­mice mondiale Dacia raporta o înjumătăţire a profitului, într-o perioadă în care mulţi dintre constructorii auto de volum înre­gis­trau pierderi, constructorul auto de la Mioveni a raportat un nou nivel maxim pentru cifra de afaceri, de peste 2,7 miliarde de euro în 2010.

Urmărește
167 afișări
Imaginea articolului Dacia, nivel maxim al cifrei de afaceri: Producţie record şi vânzări de peste 2,7 miliarde de euro

Dacia, nivel maxim al cifrei de afaceri: Producţie record şi vânzări de peste 2,7 miliarde de euro (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)

Atingerea acestui rulaj, în creştere cu aproape 30% faţă de anul anterior, vine pe fondul majorării producţiei la un nivel record de peste 341.000 de unităţi, apropiat de capacitatea maximă de 350.000 de maşini a uzinei. Aproape 90% din maşinile produse la Mioveni au fost ex­portate către prin­cipala piaţă a Dacia - Europa de Vest, în frunte cu Franţa şi Ger­ma­nia, mo­torul prin­cipal fiind SUV-ul Dus­ter, a cărui pro­ducţie a depăşit pragul de 80.000 de unităţi în şapte luni.

În condiţiile în care exporturile au ajuns să ocupe aproape întreaga capacitate de pro­ducţie a uzinei, profitabilitatea acesteia a scă­zut în ultimii patru ani, la aproape 180 de euro per maşină în 2009 pentru a urca în 2010 la puţin peste 200 de euro per auto­mobil produs.

Spre comparaţie, în 2007, anul în care piaţa locală s-a apropiat de nivelul maxim de 370.000 de autovehicule, Automobile Dacia a avut un profit net de peste 132 de milioane de euro, adică un câştig de aproape 600 de euro per maşină, potrivit calculelor ZF.

Citeşte mai multe despre profitul şi vânzările Dacia pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici