Atingerea acestui rulaj, în creştere cu aproape 30% faţă de anul anterior, vine pe fondul majorării producţiei la un nivel record de peste 341.000 de unităţi, apropiat de capacitatea maximă de 350.000 de maşini a uzinei. Aproape 90% din maşinile produse la Mioveni au fost exportate către principala piaţă a Dacia – Europa de Vest, în frunte cu Franţa şi Germania, motorul principal fiind SUV-ul Duster, a cărui producţie a depăşit pragul de 80.000 de unităţi în şapte luni.
În condiţiile în care exporturile au ajuns să ocupe aproape întreaga capacitate de producţie a uzinei, profitabilitatea acesteia a scăzut în ultimii patru ani, la aproape 180 de euro per maşină în 2009 pentru a urca în 2010 la puţin peste 200 de euro per automobil produs.
Spre comparaţie, în 2007, anul în care piaţa locală s-a apropiat de nivelul maxim de 370.000 de autovehicule, Automobile Dacia a avut un profit net de peste 132 de milioane de euro, adică un câştig de aproape 600 de euro per maşină, potrivit calculelor ZF.
Citeşte mai multe despre profitul şi vânzările Dacia pe www.zf.ro.