Dacia pregăteşte noi modele. Câte maşini are în plan constructorul până în 2017

Dacia pregăteşte nouă modele până în 2017, bazate pe aceeaşi platformă, care va fi lansată anul viitor cu Lodgy, Popster şi Logan II, preţurile plecând de la 6.500 euro pentru viitorul autoturism de clasă mică, respectiv de la 12.000 euro pentru un model de clasă medie.

Urmărește
2156 afișări
Imaginea articolului Dacia pregăteşte noi modele. Câte maşini are în plan constructorul până în 2017

Dacia pregăteşte noi modele. Câte maşini are în plan constructorul până în 2017 (Imagine: Mediafax foto/AFP)

Toate modelele Dacia care vor apărea după Logan II vor fi bazate pe aceeaşi platformă, care va debuta cel mai probabil în martie 2012, odată cu lansarea modelului Lodgy, un monovolum compact care va porni de la 9.500 euro şi va fi construit în Tanger, Maroc, potrivit Auto Bild, una dintre cele mai importante reviste de profil din Germania, cea mai mare piaţă auto europeană.

Jurnaliştii germani prezintă şi o serie de imagini generate pe computer menite să ilustreze designul noilor modele Dacia, în funcţie de maşinile actuale, zvonurile venite din direcţia grupului Renault şi trendurile de design de la celelalte modele ale grupului.

În luna noiembrie a anului viitor ar urma să intre pe piaţă Logan II, cu un preţ de pornire de 9.000 euro, însoţit tot la sfârşitul lui 2012 de modelul Popster (monovolum, van). Pentru 2013 este programat un facelift la modelul Sandero, cu un preţ de pornire de la 8.000 de euro.

Publicaţia germană descrie modelul Popster drept "mai degrabă un microbuz decât un minivan". Potrivit revistei, Renault consideră Popster modelul care va umple golul dintre Kangoo şi Master.

La jumătatea lui 2013 ar trebui să fie prezentat Logan Pick-Up facelift, urmat în acelaşi an de un nou Logan MCV, care va costa de la 10.000 de euro. Noul MCV va fi prezentat anul viitor la Salonul Auto de la Geneva, va avea aproximaiv 4,5 metri lungime, 1,8 metri lăţime şi 1,7 metri înălţime, fiind bazat pe o platformă "lungită" a actualului Logan.

În 2014, constructorul intenţionează să introducă două modele Duster, un facelift (care va arăta "puţin mai elegant" decât modelul actual) şi un pick-up, cu preţuri de la 12.000 euro, respectiv 10.000 euro.

Urmaşul lui Sandero ar trebui să apară în 2015, odată cu o maşină de clasă mică, denumită probabil Citadine, cu un preţ de pornire de 6.500 euro.

Automobilul mic nu va "canibaliza" Renault Twingo, deoarece modelul Dacia va avea cinci uşi.

În 2016 ar urma să complteze gama producătorului un model Dacia sedan, cu un preţ de la 12.000 euro, care se va încadra în clasa medie a grupului Renault, alături de Megane, Laguna, Fluence şi Latitude.

Următoarea versiune a Duster-ului ar trebui să apară în 2017, susţine revista germană.

În privinţa motoarelor, constructorul de la Mioveni pregăteşte două noutăţi până în 2015: o versiune de 0,9 litri cu trei clindri, pe benzină, capabilă să dezvolte 90 de cai putere şi un motor de 1,2 litri cu patru clindri, de asemenea pe benzină, de 115 cai putere.

Toate modelele pregătite de Dacia pe noua platformă vor avea ESP (controlul electronic al stabilităţii) la varianta de bază.

Strategia Dacia-Renault este revizuirea întregii game până în 2017, iar noua platformă va sta la baza tuturor modelelor mărcii Dacia după lansarea Logan II.

Principalul avantaj al platformei este flexibilitatea ridicată, care oferă numeroase posibilităţi de construcţie la costuri mai mici.

"Pe platforma aceasta pot fi construite maşini cu lungimi de la 3,5 la 4,7 metri, de la modele de oraş la limuzine de drum lung. În privinţa calităţii, cu cât este mai simplă tehnologia, cu atât apar mai puţine probleme", a declarat pentru Auto Bild Gerard Detourbet, şeful proiectului Entry al Renault, unul dintre artizanii Loganului.

Laurens van den Acker, designerul şef al Renault, a comentat succint strategia grupului în privinţa aspectului noilor modele Dacia.

"Nu există niciun motiv pentru care maşinile ieftine trebuie să arate ieftin. Designul Dacia se va baza pe patru puncte centrale: cool, robust, spaţios şi raţional", a arătat el.

Nu toate modelele vor fi produse în România. Pentru că la fabrica din Mioveni "nu mai este loc", modelul Lodgy şi un utilitar uşor inspirat după Kangoo vor fi construite la Tanger.

Extinderea gamei Dacia nu este "bătută în cuie" după anul 2015, cele mai mari dileme la nivelul Renault vizând modelele pick-up.

Astfel, oficialii grupului francez încă nu au decis dacă este nevoie de introducerea a două modele, unul bazat pe Duster şi unul pe Logan. Şi modelul de clasă mică a stârnit controverse în conducerea Renault.

"Renault fără Dacia este ca o baghetă fără unt şi brânză, pentru că marca românească entry level, parte a alianţei franco-japoneze Renault-Nissan din 1998, s-a transformat în ultimele 18 luni într-un motor de creştere a cifrei de afaceri", apreciază jurnaliştii Auto Bild.

"Dacia face totul cum trebuie. Cu maşini deştepte şi ieftine, marca s-a poziţionat pe piaţă acolo unde japonezii şi coreenii nu mai fac bani. După motto-ul «unul pentru toţi», noua platformă va fi folosită de la maşini de clasă mică la minibus-uri. E o strategie şi în a rămâne cu picioarele pe pământ", conchide revista germană.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici