- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dacia şi Ford duc România la o producţie de peste 420.000 de maşini în 2013, ceea ce ne aduce pe locul 9 la nivel european
Producţia Automobile Dacia va atinge un nivel de peste 340.000 de maşini în acest an dacă menţine ritmul de creştere de 20% din primele şapte luni, volum la care se adaugă şi cele 75.000 de maşini Ford B-Max asamblate la Craiova.
Dacia şi Ford duc România la o producţie de peste 420.000 de maşini în 2013, ceea ce ne aduce pe locul 9 la nivel european (Imagine: Stefan Birlodeanu/ Mediafax Foto)
Producţia de autoturisme a atins luna trecută un nou maxim istoric de aproape 45.300 de unităţi, industria auto depăşind recordul anterior stabilit în luna mai, potrivit constructorilor auto de pe piaţa locală.
În condiţiile în care Dacia şi Ford vor menţine constant ritmul de producţie până la sfârşitul anului, în total cei doi constructori ar putea produce peste 420.000 de maşini, în creştere cu 30% comparativ cu 2012, cu o valoare cumulată de peste 6 mld. euro, din care peste 90% va merge la export. Din această valoare, Dacia ar putea produce peste 340.000 de maşini, iar Ford peste 75.000 de B-Max. În acest context, România se va clasa în acest an pe locul 9 în topul ţărilor europene producătoare de automobile, depăşind Italia, unde se vor produce în acest an mai puţin de 360.000 de maşini.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
„În context global, unde PwC estimează că anul acesta volumul producţiei de autovehicule mici se va situa în jurul a 81 de milioane de unităţi, România acoperă mai puţin de 0,5% din producţia globală. Prin urmare, există în continuare loc de creştere, având în vedere faptul că România poate oferi condiţii mai atractive pentru producători decât alte state europene în ceea ce priveşte costurile forţei de muncă şi baza de selecţie de talente în domeniu - ingineri, designeri, specialişti IT", a spus Mihaela Mitroi, partener şi lider al departamentului de consultanţă fiscală şi juridică în cadrul PriceWaterhouseCoopers România.
Evoluţia subliniază importanţa industriei auto pentru economia românească, având în vedere că aceasta a generat anul trecut un business de peste 12 mld. euro, echivalentul a aproape 3% din Produsul Intern Brut al României şi 10% din exporturile ţării şi în care lucrează peste 140.000 de salariaţi, luând în calcul atât cele două uzine auto, cât şi cei peste 800 de producători de componente.
Citeşte articolul integral despre producţia Dacia şi Ford pe www.zf.ro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:15
Ministrul de Externe din Ucraina susţine „pacea prin forţă” într-un mesaj către Marco Rubio
-
astăzi, 09:42
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE