- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.10.2019, 09:37)
- Departamentul Economic
Danemarca cere interzicerea maşinilor diesel şi pe benzină în Uniunea Europeană, până în 2040. Alte 10 state susţin propunerea
Danemarca, susţinută de alte 10 ţări ale Uniunii Europene, a cerut interzicerea, la nivel european, a vehiculelor diesel şi pe benzină până în 2040, pentru a combate schimbările climatice, relatează Euronews.
Urmărește
6634 afișări
Danemarca cere interzicerea maşinilor diesel şi pe benzină în Europa, până în 2040. Alte 10 state susţin propunerea
Danemarca a făcut propunerea în cadrul unei reuniuni a miniştrilor UE de mediu desfăşurată la Luxemburg.
UE îşi propune să reducă emisiile de carbon cu 40% până în 2030, în timp ce Comisia Europeană intenţionează să le reducă la zero până în 2050, pentru a ajuta la oprirea încălzirii globale.
„Trebuie să recunoaştem că suntem presaţi de timp", a declarat ministrul danez al Climei şi Energiei, Dan Jorgensen, după reuniune.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Bătălia pentru TikTok: război digital între SUA şi China sub pretextul securităţii naţionale
-
„Ajutoare” suplimentare pentru armata lui Putin? Coreea de Sud suspectează trimiterea de noi trupe nord-coreene în Rusia
-
Ion Cristoiu: Ce-ar trebui să înveţe orice Conducător de azi din Căderea lui Ceauşescu
El a spus că interzicerea autoturismelor diesel şi pe benzină va determina Comisia să propună eliminarea treptată a vehiculelor cu combustibil fosil din bloc în următoarele două decenii.
În octombrie 2018 guvernul danez a anunţat că va interzice vânzarea tuturor maşinilor cu combustibil fosili până în 2030, dar ulterior a renunţat la idee, deoarece acest lucru ar fi încălcat regulile UE.
Jorgensen a spus că, dacă UE va fi de acord cu privire la o interdicţie la nivelul întregii uniuni, ar fi bine dacă fiecare dintre ţări ar putea să pună în aplicare o astfel de măsură. „Planul A ar fi acela de a adopta o interdicţie europeană", a spus el.
Totuşi, Lituania, Letonia, Slovenia, Bulgaria şi alte câteva ţări au sugerat că trebuie făcut mai mult pentru a opri vânzările de autovehicule second-hand din Europa de Vest către Est.
Jorgensen a spus că este important ca producătorii de automobile să fie informaţi în privinţa direcţiilor de politică ale blocului pe termen lung şi că următorul pas al Danemarcei a fost formarea unei alianţe cu cele 10 state membre care susţin propunerea sa. „Atunci cred că vor urma şi alţii”, a spus el.
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cu ultimii bani şi-a cumpărat o mină abandonată care nu părea să aibă niciun viitor. Acum are o avere colosală de 200 de milioane de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cutremur în lumea televiziunii din România! Prezentatoarea-vedetă a postului a demisionat! Declarații în premieră! A fost vreme de 11 ani printre cele mai apreciate figuri din trustul Antena
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe