Încheierea tranzacţiei ar putea fi anunţată oficial în următoarele două săptămâni, conform surselor Financial Times.
Vânzarea diviziei de nutriţie ar permite Danone să iasă de pe o piaţă pe care a întâmpinat dificultăţi, pentru a se concentra asupra competiţiei cu rivalul Nestle în domeniul nutriţiei infantile.
De altfel, anterior, Nestle s-a aflat în discuţii cu Danone pentru preluarea diviziei de nutriţie medicală. De asemenea, grupul farmaceutic american Hospira a purtat negocieri cu Danone pentru această unitate.
Danone a obţinut această divizie în urma cumpărării companiei olandeze Royal Numico în 2007, pentru 12,3 miliarde de euro. Grupul francez a încheiat respectiva tranzacţie pentru a câştiga control asupra afacerii din domeniul nutriţiei pentru copii a companiei din Olanda.
Astfel, Danone încearcă, în prezent, să scape de unitatea de nutriţie medicală, cea mai mică afacere a companiei franceze.
De cealaltă parte, Fresenius, care are o capitalizare de piaţă de 20,9 miliarde de euro, deţine o afacere stabilă în domeniul nutriţiei, astfel că preluarea diviziei Danone i-ar consolida prezenţa în acest sector.
Divizia de nutriţie a adus companiei franceze un venit de 1,3 miliarde de euro anul trecut, ceea cea reprezintă 6% din venituirle totale ale grupului.
Negocierile pentru vânzarea afacerii din domeniul nutriţiei vin pe fondul unor condiţii economice nefavorabile pentru Danone, care are o capitalizare de piaţă de 33,1 miliarde de euro. Compania franceză a fost afectată de ritmul încet al revenirii economiei europene, dat fiind că grupul vinde în Europa peste un sfert din producţia de lactate proaspete.
În România, Danone a înregistrat anul trecut venituri de 481 milioane lei (109 milioane euro), în scădere cu 5% comparativ cu anul anterior, compania arătând că se aştepta la această evoluţie din cauza stagnării consumului şi a preţurilor la materiile prime.