Data de 26 martie este un termen fiscal important. Cine trebuie să treacă luni, urgent, pe la ANAF

În calendarul obligaţiilor fiscale, publicat pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), data de 26 martie este stabilită ca termen important de raportare şi/sau plată pentru mai multe categorii de contribuabili.

Urmărește
5903 afișări
Imaginea articolului Data de 26 martie este un termen fiscal important. Cine trebuie să treacă luni, urgent, pe la ANAF

Data de 26 martie este un termen fiscal important. Cine trebuie să treacă luni, urgent, pe la ANAF

MEDIAFAX prezintă, în continuare, pricipalele obligaţii fiscale şi contribuabilii vizaţi de acestea la termenul 26 martie.

** Plata taxei anuale aferente autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, pentru trimestrul următor. Sunt vizaţi Organizatorii de jocuri de noroc caracteristice activităţii cazinourilor şi jocurile tip slot-machine. Prevederi normative: OUG 77/2009 art.14 alin.(2) lit.b) pct.(i), B.

** Plata taxelor aferente licenţelor de organizare a jocurilor de noroc, precum şi taxele anuale aferente autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc, pentru jocuri loto şi pariuri mutuale - pentru anul în curs. Este vizată Compania Naţională "Loteria Română" SA. Prevederi normative: OUG 77/2009 art.14 alin.(2) lit.c).

** Efectuarea plăţilor anticipate privind impozitul pe venit aferente trimestrului I 2018. Sunt vizaţi contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente, cedarea folosinţei bunurilor (cu excepţia veriturilor din arendare), activităţi agricole impuse în sistem real, silvicultură şi piscicultură. Prevederi normative: Legea 227/2015 art.121 alin.(4).

** Plata impozitului reţinut la sursă în luna precedentă. Sunt vizaţi plătitorii următoarelor venituri din drepturi de proprietate intelectuală; din premii şi jocuri de noroc; obţinute de nerezidenţi; din alte surse. Prevederi normative: Legea 227/2015 art.72 alin.(3), art.73 alin.(1) şi (4), art.110 alin.(6), art.115 alin.(3), art.224 alin.(5) şi (6).

** Plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate aferentă trimestrului I 2018. Sunt vizate persoanele fizice care realizează venituri din activităţi independente, care determină venitul net anual în sistem real şi/sau pe baza normelor anuale de venit. Prevederi normative: Legea 227/2015 art.151 aln.(2).

** Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat (Formularul 100). Sunt vizaţi, pentru depunere lunară, contribuabilii care au următoarele obligaţii de plată la bugetul de stat:
- impozit pe venitul persoanelor fizice - impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobânzi, impozit pe veniturile din premii, impozit pe veniturile din jocuri de noroc, impozit pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, impozit pe veniturile din pensii, impozit pe veniturile din drepturi de proprietate intelectuală, impozit pe veniturile din arendarea bunurilor agricole, impozit pe veniturile din alte surse, datorat de persoanele fizice;
- impozit pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi;
- taxa anuală de autorizare a jocurilor de noroc;
- alte obligaţii de plată lunare prevăzute în OPANAF 587/2016 la anexa 4, cap. I, pct. 1, subpct. 1.1.
Pentru alte termene, sunt vizaţi contribuabilii care au următoarele obligaţii de plată la bugetul de stat:
- pentru plăţile anticipate aferente trimestrului IV, în cazul contribuabililor care declară şi plătesc impozit pe profit anual;
- în cazul impozitului pe profit datorat de contribuabilii care au optat pentru anul fiscal diferit de anul calendaristic;
- alte obligaţii de plată prevăzute în OPANAF 587/2016 la anexa 4, cap. I, pct. 1, subpct. 1.3 (vezi instrucţiunile de completare din formular). Prevederi normative: OPANAF 587/2016.

** Declararea şi plata impozitului pe profit pe anul precedent (Formularul 101). Sunt vizaţi plătitorii de impozit pe profit, dar şi contribuabilii care au optat pentru un exerciţiu financiar diferit depun declaraţia şi plătesc impozitul până pe data de 25 a celei de-a treia luni de la închiderea anului fiscal modificat. Prevederi normative: Legea 227/2015 art.42, OPANAF 3386/2016.

** Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate pentru luna precedentă (Formularul 112). Sunt vizate persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, instituţiile prevăzute la art. 136 lit. d) - f) din Codul fiscal, precum şi persoanele fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intră sub incidenţa legislaţiei europene aplicabile în domeniul securităţii sociale, precum şi a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte. Prevederi normative: Legea 227/2015 art.147 alin.(1), OMFP 1209/2018.

** Depunerea Declaraţiei privind veniturile sub formă de salarii şi asimilate salariilor din străinătate obţinute de către persoanele fizice care desfăşoară activitate în România pentru luna precedentă (Formularul 224). Sunt vizate persoanele fizice care îşi desfăşoară activitatea în România, obţin venituri sub formă de salarii sau asimilate salariilor de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanţă în România şi care datorează contribuţiile sociale obligatorii pentru salariaţii lor, potrivit prevederilor legislaţiei europene aplicabile în domeniul securităţii sociale, precum şi ale acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte, şi care nu au încheiat cu angajatorul un acord referitor la obligaţia declarării şi plşţii contribuţiilor sociale obligatorii. Prevederi normative: Legea 227/2015 art. 82 alin.(2), OPANAF 3780/2017.

** Depunerea Decontului de taxă pe valoarea adăugată (Formularul 300). Sunt vizate persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr.227/2015; Formularul 300 se depune lunar, trimestrial, semestrial, anual ori la altă dată, după caz (vezi instrucţiunile de completare din formular). Prevederi normative: Legea 227/2015 art.323 alin.(1), OPANAF 591/2017.

** Depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adăugată pentru luna precedentă (Formularul 301). Sunt vizate persoanele menţionate în instrucţiunile de completare a formularului, pentru fiecare secţiune. Prevederi normative: Legea 227/2015 art.324 alin.(2), OPANAF 592/2016.

** Depunerea Declaraţiei privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată (Formularul 307). Sunt vizate persoanele impozabile prevăzute la art.280 alin.(6), art.270 alin.(7), art.310 alin.(7), art.316 alin.(11) lit.a) - e) şi g) din Legea nr.227/2015. Prevederi normative: OPANAF 793/2016.

** Depunerea Declaraţiei privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal (Formularul 311). Sunt vizate persoanele impozabile al căror cod de TVA a fost anulat conf. Art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr.227/2015 şi care efectuează în perioada în care nu au cod valid de TVA, livrări şi/sau achiziţii /prestări de bunuri/ servicii care sunt obligate la plata TVA . Prevederi normative: OPANAF 188/2018.

** Depunerea Declaraţiei recapitulative privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare de bunuri pentru luna precedentă (Formularul 390 VIES). Sunt vizaţi contribuabilii înregistraţi în scopuri de TVA conform art. 316 sau art.317 din Legea nr.227/2015 Legea 227/2015 art. 325. Prevederi normative: OPANAF 591/2016.

** Depunerea notificării pentru încetarea aplicării sistemului TVA la încasare (Formularul 097). Sunt vizate persoanele impozabile care depăşesc plafonul de 2.250.000 de lei şi persoanele impozabile care renunţă la aplicarea sistemului TVA la încasare. Prevederi normative: OPANAF 1503/2016.

** Plata taxei anuale pentru autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc (sumele care rezultă din aplicarea procentelor prevăzute în anexă la veniturile estimate de operatorul economic, dar nu mai puţin decât taxa anuală minimală - până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentaţia a fost aprobată; în cazul în care, în cursul anului de autorizare, încasările efective depăşesc încasările estimate prin documentaţia prezentată la data autorizării, taxa se va recalcula prin aplicarea cotei procentuale asupra încasărilor efective cumulate de la începutul perioadei de autorizare. Recalcularea se va efectua lunar, începând cu prima lună în care se înregistrează depăşirea rezultatelor estimate. Încasările efective cumulate şi taxa plătită de la începutul perioadei de autorizare până la finele lunii precedente celei pentru care se face regularizarea se va declara şi plăti până la data de 25 a lunii următoare). Sunt vizaţi organizatorii de jocuri de tip pariu, jocuri de noroc, bingo organizate prin TV, pariuri on-line, jocuri bingo prin internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă, jocuri de noroc on-line. Prevederi normative: OUG 77/2009 art. 14 alin. (2) literele b) şi iii).

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici