"Punem la dispoziţia unor terţi dezvoltatori o mare parte din viitorul nostru, întrucât este singura soluţie prin care putem fi relevanţi în faţa consumatorilor", a declarat Nikolas Savander, şeful diviziei pentru servicii de Internet prin telefonie mobilă a grupului finlandez.
Succesul Apple în industria wireless a fost stimulat de gama atractivă de aplicaţii.
Nokia a căutat oportunităţi de afaceri în domeniul serviciilor oferite utilizatorilor de telefoane mobile, precum descărcarea de muzică şi jocuri, dar interesul atras a fost limitat.
Savander a arătat că grupul este interesat de reuşita serviciilor sale de Internet pe piaţa americană, dar că succesul va depinde de majorarea numărului de telefoane vândute.
Nokia controlează sub 10% din piaţa americană a telefoanelor mobile, în timp ce cota deţinută pe piaţa mondială este de aproape 40%.
Savander a mai spus că grupul continuă să caute oportunităţi de achiziţie a unor companii mici din domeniul tehnologiei, pentru a-şi îmbunătăţi oferta de servicii pe Internet.
Nokia are 55 de milioane de utilizatori de servicii pe Internet, activităţile pe acest segment generând în intervalul aprilie-iunie venituri de 140 milioane de euro.