De ce apune steaua lui Sheryl Sandberg, COO Facebook, una dintre cele mai puternice femei de afaceri

Facebook este în criză, iar steaua şefei operaţiunilor companiei Sheryl Sandberg, la un moment dat o fată de aur şi una dintre cele mai puternice femei din lumea afacerilor, a apus, comentează BBC.

Urmărește
1858 afișări
Imaginea articolului De ce apune steaua lui Sheryl Sandberg, COO Facebook, una dintre cele mai puternice femei de afaceri

De ce apune steaua lui Sheryl Sandberg, COO Facebook, una dintre cele mai puternice femei din afaceri

Este o cădere bruscă pentru Sandberg, care nu mai departe de anul trecut era în turneu pentru a-şi promova ultimul bestseller, pentru a se bucura de strălucirea unei celebrităţi la nivel global şi de prezenţa frecventă pe listele celor mai puternice femei, un potenţial candidat pentru lumea politică americană.

Dar, pe măsură ce Facebook a a trecut de la un scandal la altul, în ultimele 18 luni, investitorii, clienţii şi parlamentarii au căutat un ţap ispăşitor. Şi cum Mark Zuckerberg - care a înfiinţat reţeaua socială în 2004 – este perceput ca fiind aproape de neatins, presiunea s-a îndreptat asupra secundului la comandă.

Zuckerberg şi boardul Facebook au anunţat că o apără pe Sandberg şi nu vor accepta cererile de demitere.

Unele dintre reproşurile adresate lui Sandberg sunt îndreptăţite. Sheryl Sandberg a ajutat la dezvoltarea afacerilor din publicitate ale Google, înainte de a se alătura echipei Facebook, în 2008, şi este un arhitect-cheie al lumii publicităţii online.

Respectiva industrie este afectată acum de o serie de scandaluri, legate de colectarea datelor cu caracter personal, intervenţii electorală din partea guvernelor străine şi acuzaţii de discriminare.

Sandberg a supravegheat reacţia Facebook la controverse, compania angajându-se în mod public să devină mai bună, în timp ce a angajat în privat o firmă de cercetare pentru a-şi investiga criticii şi concurenţa.

Valoarea de piaţă a Facebook a scăzut cu aproape 200 miliarde dolari începând cu luna iulie, autorităţile americane au redeschis anchetele iar parlamentarii par să devină din ce în ce mai decişi să adopte noi reglememtări pentru firmă.

Articole recente din New York Times, care au dezvăluit unele dintre detaliile mai neobişnuite ale campaniei, cum ar fi posibilitatea ca investitorul George Soros să fi câştigat din punct de vedere financiar din criticile sale, au agravat imaginea publică negativă.

Totuşi, puţini ar spune că vina aparţine doar lui Sheryl Sandberg. Mark Zuckerberg, care a fost chemat să depună mărturie în faţa parlamentarilor din numeroase ţări, a ezitat în repetate rânduri să răspundă la întrebări legate de confidenţialitate, semne de întrebare cu privire la aceaste date apărând încă din primele zile ale site-ului.

Dar statutul dlui Zuckerberg de fondator şi acţionar majoritar îi oferă protecţie.

Între timp Sheryl Sandberg şi-a cultivat un profil de celebritate, cu un bestseller în 2013 în care sfătuia femeile să-şi îmbrăţişeze ambiţiile de carieră, dar şi cu urmarea din 2017, „Option B”, suprapusă cu moartea bruscă a soţului ei.

În unele privinţe, furia îndreptată împotriva lui Sheryl Sandberg este o poveste familiară. Studii academice repetate au arătat că firmele sunt tentate să instaleze lideri de sex feminin în perioade de criză, un fenomen cunoscut în lumea academică ca "stâncă de sticlă", dar că, în cele din urmă, multe dintre aceste femei se sfârşesc prin a plăti pentru aceste probleme, chiar şi atunci când au avut mai puţine responsabilităţi decât Sandberg.

Surse media, care citează angajaţi anonimi, au oferit detalii despre deficienţele de conducere ale lui Sandberg, făcând-o vinovată de tot felul de lucruri, precum crearea unui mediu ostil feedback-ului negativ.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici