- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (18.07.2013, 14:42)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
De ce nu au funcţionat cum trebuie serviciile telecom în 2012
Principalele cauze care au afectat furnizarea serviciilor de telefonie, internet sau retransmisie a programelor audiovizuale pentru cel puţin o oră în 2012 au fost distrugerea unor echipamente şi cabluri în urma lucrărilor de construcţii şi întreruperile de energie electrică, potrivit ANCOM.
Urmărește
116 afișări
De ce nu au funcţionat cum trebuie serviciile telecom în 2012 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
ANCOM a realizat, pentru al doilea an consecutiv, un studiu privind incidentele cu impact semnificativ asupra securităţii si integrităţii reelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, aplicând furnizorilor un chestionar care a urmărit cuantificarea şi evaluarea acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră pe parcursul anului 2012. Studiul a inclus 44 de furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, totalizând peste 90% din piaţa de comunicatii electronice, în funcţie de veniturile înregistrate în anul 2012.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Rezultate alegeri prezidenţiale pe judeţe. Fiefuri PNL, câştigate de Călin Georgescu. Ciolacu are 16 judeţe, Lasconi - Capitala şi 4 judeţe
-
Rezultate parţiale: Georgescu, în continuare pe primul loc. Luptă strânsă între Ciolacu şi Lasconi
-
Timiş. Rezultate finale alegeri prezidenţiale, turul I. Cu cine au votat timişenii
Furnizorii chestionaţi au raportat un număr total de 165 de incidente care au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice în 2012. Dintre acestea, 60% au fost determinate de cauze externe, precum lucrări de construcţie şi întreruperi în furnizarea energiei electrice, fenomene naturale sau furturi de cabluri, iar restul au avut cauze interne furnizorilor de comunicaţii (defecţiuni ale echipamentelor, erori de software, erori umane).
Astfel, 39% dintre incidentele raportate au fost generate de terţe părţi în mod accidental (39%), prin distrugerea unor echipamente şi cabluri în urma unor lucrări de construcţie sau prin întreruperea furnizării energiei electrice, 37% au fost cauzate de erori de sistem, blocarea sau defectarea unor echipamente, erori de configurare, congestii în retea, iar restul au fost cauzate de fenomene naturale, acţiuni rău intenţionate şi erori umane.
Potrivit datelor ANCOM, numărul mediu estimativ de conexiuni afectate de fiecare incident produs în anul 2012 a fost de 72.224 de conexiuni, iar incidentele au afectat în total aproximativ 12 milioane de conexiuni. Cele mai multe incidente au afectat serviciile de telefonie fixă sau cu mobilitate limitată şi serviciile de acces la internet prin conexiuni permanente la punct fix (aproximativ 50% din incidente). În plus, resursele cele mai afectate de incidente au fost tronsoanele de fibră optică (30%) şi echipamentele reţelelor radio de acces GSM (23%).
Durata totală a incidentelor raportate pentru anul 2012 a fost de 1.428 ore, în timp ce durata medie a unui incident a fost de 8,65 ore. Incidentele cauzate de fenomene naturale, (în principal de căderile masive de zăpadă din lunile de iarnă, au avut o durata mult mai mare decât oricare alt tip de incident, în medie de 31 de ore. De altfel, cele mai multe incidente (15%) din cursul anului trecut au fost înregistrate în ianuarie.
Aproximativ jumătate dintre incidentele raportate ar fi putut împiedica sau perturba apelurile de urgenţă la numărul 112.
Pe baza rezultatelor studiilor realizate în 2012 si 2013, ANCOM a elaborat şi va adopta în curând o procedură naţională de raportare periodică a incidentelor de securitate cu impact semnificativ şi, corelat, măsurile minime care trebuie luate de furnizori în vederea creşterii gradului de securitate şi integritate a reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice.
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De nerecunoscut! Cum a ajuns să arate Maria Sharapova, la 5 ani de la retragerea din tenis GALERIE FOTO
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe