Astfel, la aproape 11 ani de la momentul în care Renault a luat decizia să vină în România, constructorul francez şi-a încheiat întreg pachetul de investiţii pe piaţa locală, având de la centru de design, de încercări, de proiectare la producţie de componente, maşini atât asamblate, cât şi colecţii dezasamblate destinate exportului şi până la centru de vânzări pentru toate cele trei mărci ale alianţei Renault Nissan.
În urmă cu şase ani, francezii vedeau fabrica de la Mioveni ca pe un centru excelent de producţie pentru „maşina de 5.000 de dolari”, cum o numea chiar Louis Schweitzer, cel care a condus Renault între 1992 şi 2005 şi cel care a condus practic proiectul implementării Logan la Mioveni. Schweitzer a plecat atunci de la ideea că „doar 20% din populaţia globului are acces la o maşină. Ce ar fi dacă am face o maşină pentru restul de 80%?”, se întreba el. Aşa s-a născut gama Logan care a ajuns la vânzări de 1,4 milioane de unităţi, dar care a fost „desenată” de ingineri francezi.
Citeşte mai multe despre evoluţia Dacia în grupul Renault pe www.zf.ro.