"În trei luni, începem un proces de restructurare la nouă societăţi feroviare, desprinse din companiile-mamă, care sunt generatoare de plăţi, singurul lor beneficiar fiind tocmai companiile din care s-au desprins", a spus Axinia, după un seminar pe tema transporturilor organizat la Poaina Braşov de Asociaţia Industriei Feroviare.
Printre cele nouă firme se află: CFR IRLU, IMC, Telecomunicaţii CFR şi SC Bază de Aprovizionare, iar companiile-mamă sunt CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă.
Potrivit lui Axinia, o singură societate are lunar pierderi între două şi patru milioane de lei.
"Toate societăţile care s-au desprins nu au patrimoniu, iar societăţile-mamă, care sunt acţionarii majoritari, le cumpără echipamente, le plătesc salariile, utilajele şi combustibilul pentru a funcţiona. Vor dispărea funcţii de conducere, pentru că sunt foarte mulţi directori general, directori economic şi adjuncţii acestora, precum şi şefii de servicii. În total, aproximativ 4.000 de oameni vor fi disponibilizaţi, însă nu deodată, ci în timp", a mai spus Axinia.
Citeşte şi:
Privatizarea CFR Marfă nu mai este oportună
Berceanu anunţă restructurări şi disponibilizări la SNCFR
Berceanu: Personalul CFR SA trebuie redus cu 6.000 de persoane
Fostul director al CN CFR Mihai Necolaiciuc, trimis în judecată