De la „Rai” la „Faliment” şi „Iad SRL”, denumirile TRĂSNITE ale firmelor româneşti

Dincolo de modul în care reuşesc să se descurce în business, unii cu succes, alţii mai greu, există un capitol la care, cu siguranţă, antreprenorii români stau foarte bine: cartea de vizită, pentru că printre cele peste 600.000 de firme există tot felul de nume mai mult sau mai puţin trăsnite.

Urmărește
701 afișări
Imaginea articolului De la „Rai” la „Faliment” şi „Iad SRL”, denumirile TRĂSNITE ale firmelor româneşti

De la „Rai” la „Faliment” şi „Iad SRL”, denumirile TRĂSNITE ale firmelor româneşti. Foto: 123rf.com

Din datele statistice ONRC, analizate de compania de consultanţă KeysFin, pare că nu există antreprenor care să nu aspire la ideea de a-şi trece în denumirea firmei un "internaţional", un "business", "impex", "management" sau "consulting".

Dincolo de acestea, apar şi "Simplu şi eficient SRL" sau "Sigur că da SRL", cu o nuanţă pozitivă, dar şi "Vodoo Solutions" sau "Ultimul Neuron SRL".

Verificarea temeinică a afacerii este valabilă, bineînţeles, în cazul tuturor companiilor, inclusiv a celor care poartă denumiri precum "Toate Bune SRL”’. Asta pentru că, dincolo de faţadă, în spate se pot ascunde balauri (vezi cazul Balaurul SRL), zmei (Zmeul Zmeilor SRL) sau, de ce nu, un Făt-Frumos (Fat Frumos SRL). Din lumea reală vin Varanul SRL sau Cormoran SRL.

„Românii sunt extrem de inventivi atunci când vine vorba de a-şi denumi afacerea”

Ideea e că, pentru afaceri sigure, trebuie folosite serviciile de business information, ca a evita "Prăpastia SRL" sau "Faliment SRL" şi, în cele din urmă, "Iad SRL".

"Românii sunt extrem de inventivi atunci când vine vorba de a-şi denumi afacerea. Cei mai mulţi aspiră la business-uri serioase, motiv pentru care vor să-şi asigure, încă din denumire, aspiraţiile profesionale. Aşa s-a ajuns ca peste 22.000 de firme să includă denumirea de TRANS, IMPEX (17702), CONSTRUCT (17582), CONSULTING (11339), GROUP/GRUP (10443), INVEST (9210), EURO (7322), TOP (peste 5122), INTERNATIONAL/INTERNAŢIONAL (5084) sau BUSINESS (4714). După cifra de afaceri, lideri sunt companiile care includ în numele lor TRANS (42,4 miliarde lei), IMPEX (29,2 miliarde lei) şi TRADING (27,9 miliarde lei)", arată analiza KeysFin.

Pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află Star, Tech, Management, Media, Expert, Concept şi Logistic.

Dincolo de aceste nume "serioase", în business-ul românesc imaginaţia zburdă fără limite, iar multe companii au denumiri care au legătură, printre altele, de la zodiile antreprenorilor (BERBEC SRL, TAURUS, SAGITARIUS CAPRICORNE), la oraşe (PARIS – 75 de firme, VEGAS (40), MIAMI, ba chiar şi BABILON.

Atributele asociate business-ului sunt, de asemenea, la mare căutare în mediul de business. În România există peste 900 de firme care includ "Universal", iar alte câteva mii au în denumire CONVENABIL, SPLENDID, FAVORIT, TALISMAN, ELIXIR, FORTUNA, PRO ACTIV, TRANSCEND, STRICT NECESAR, SOLEMN, SIMBOLIC, SINCER, UTIL sau UNIC.

Sunt peste 400 de firme care poartă denumirea VIP, 36 care includ "WOW" şi alte câteva denumite "ZEN" SAU "STRES". Stress-ul este o problemă reală în business, care necesită o abordare serioasă.

Iar lista denumirilor nu se opreşte, cuprinzănd culori (ALBASTRU ROŞU SRL, BLUE, RED DOT), animale (CORMORAN, VARAN, VIPERA, UNICORN, VRĂBIUŢA, WOLF), flori precum Magnolia, Crinul şi Crizantema sau inspirate din show-bizz - VANDAME SRL, MADONNA SRL, ELVIS SRL, METALLICA SRL, CIC-CEAK CONSTRUCT SRL etc. Calitatea serviciilor în business este, bineînţeles, esenţială, şi cum poate fi mai bine scoasă în evidenţă decât din denumiri precum DIAMANT BETON sau BRILIANT. Trebuie menţionată, bineînţeles, şi SO BIG SRL.

Mulţi dintre oamenii de afaceri au ţinut să includă optimismul, ideea de prosperitate, de profit inclusiv în denumirea firmelor, aşa că avem VIITOR, PROFIT, SUCCES, PROFITABIL sau chiar BIGBANG sau PULSAR, probabil pe ideea unui tun spectaculos în business. Bineînţeles, denumirea de TUN este prezentă pe cartea de vizită a multor companii.

Există, bineînţeles, şi exemple de business-uri cu nume ancorate puternic în filonul naţional. Avem peste 170 de firme cu numele MIORIŢA şi alte câteva sute cu denumiri precum PRÂSLEA, COSÂNZEANA, sau BALTAGUL. MOLDOVA, TRANSILVANIA, BANAT, OLTENIA se află, de asemenea, pe lista denumirilor de firme.

Analiza KeysFin privind denumirile firmelor a luat în calcul cele aproximativ 636.000 de firme înregistrate şi active la nivelul anului 2017.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici