De la tranziţie la capitalism: ce pieţe au apărut în România în ultimii zece ani

În primii zece ani ai acestui mileniu, România s-a transformat radical. Au apărut pieţe noi, altele s-au schimbat din temelii, salariile au crescut, iar românii au călătorit mai des în străinătate după ce operatorii low-cost au "descoperit" pe hartă şi România.

Urmărește
29 afișări
Imaginea articolului De la tranziţie la capitalism: ce pieţe au apărut în România în ultimii zece ani

De la tranziţie la capitalism: ce pieţe au apărut în România în ultimii zece ani (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Sectorul bancar, ce a creat aproape de la zero o piaţă, cea a creditelor pentru persoane fizice, a finanţat explozia de bunăstare ce a caracterizat România până în 2008.

Zboruri low-cost: intrarea pe piaţă a companiilor "ieftine" a dublat traficul aerian

La începutul deceniului conceptul de zboruri low-cost nu exista în România. Abia în 2004 era anunţat de către compania italiană Volareweb primul zbor low-cost către Veneţia cu plecare din Bucureşti şi Timişoara, cu preţuri începând de la 20 de euro pe cursă. Ulterior şi italienii de la My Air şi slovacii de la Sky Europe inaugurau zboruri de pe aeroportul Aurel Vlaicu din Băneasa. Cei mai mari jucători de pe piaţa low-cost aveau să devină însă compania Blue Air (deţinută de Nelu Iordache) şi transportatorul aerian ungar Wizz Air, care au început să opereze în 2005, respectiv 2006.

Astfel că de la 4,4 milioane de pasageri înregistraţi pe toate aeroporturile din ţară în 2005, când abia îşi făceau simţită prezenţa companiile low-cost, piaţa aeriană a ajuns anul trecut la aproape 9 milioane de pasageri, contribuţia Wizz Air şi a Blue Air fiind de aproape 37%, potrivit datelor de la Asociaţia Aeroporturilor din România şi calculelor Ziarului Financiar. Românii au început să călătorească mai mult datorită preţului mai mic la biletele de avion, dar şi noilor destinaţii introduse de jucătorii aerieni low-cost.

Citeşte mai multe despre pieţele apărute în România în ultimii zece ani pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici